Перевірка биття гальмівних дисків та маточини колеса
Якщо при гальмуванні на рульовому колесі або корпусі автомобіля з'являється биття, зверніть увагу на стан гальмівних дисків. Виявлену несправність слід усунути у найкоротший час. Якщо ігнорувати проблему, биття гальмівних дисків на швидкості може призвести до передчасного зношування деталей і вузлів, що сполучаються, наприклад, підшипників маточини. У цьому випадку ремонт вимагатиме набагато більших витрат. Найгірший варіант при нештатно працюючій гальмівній системі - ДТП. До аналогічного результату може призвести розбитий ступичний підшипник, що прямо впливає на керованість автомобіля.
Щоб уникнути неприємностей, рекомендується періодично контролювати стан гальмівних дисків та суміжних вузлів.
Як перевірити гальмівні диски та маточину на наявність биття
Перш, ніж приступити до усунення несправності, необхідно провести ретельну діагностику, щоб не ремонтувати вузли, що нормально працюють, і не нести необґрунтованих витрат. У той же час, не маючи достовірних даних, можна не звернути увагу на існуюче відхилення від норми, випустити на дорогу автомобіль з дефектом.
При цьому важливо дотримуватись порядку перевірки вузлів, щоб, контролюючи кожен параметр, виключити вплив інших.
Послідовність виявлення проведення діагностики
Перевірка биття маточини, ступичних підшипників за допомогую спеціального інструменту. Гальмівний диск кріпиться до частини маточини, що обертається. Вони обертаються разом із однаковими кутовими швидкостями. Тому перед тим, як перевіряти биття гальмівних дисків, слід переконатися у відсутності люфтів. У гаражних умовах наявність проміжків виявляється похитуванням колеса в горизонтальній площині. Точніші (і достовірні!) результати отримують при використанні спецінструменту. Якщо підшипниковий вузол справний, можна перейти до перевірки диска. В іншому випадку слід усунути причини несправності - відрегулювати осьовий зазор або замінити вузол за ознак зносу. Варто звернути увагу, що при проведенні діагностики рекомендується перевірити стан кульових опор та кермових тяг.
Після усунення можливих несправностей у маточині проводиться перевірка на биття гальмівних дисків. Навіть у ідеально рівної деталі буде осьове биття, якщо не ідеальна поверхня, тому перевірку починають з неї. Вимірювання роблять пристроями з механічними або електронними мікрометрами з паспортною точністю 0,01 мм. Якщо посадкова поверхня немає відхилень, джерело вібрацій — деформація гальмівного диска.
Найбільш ймовірні причини:
- Нерівномірне зношування. Виникає при попаданні на робочу поверхню бруду, недостатньому видаленні із зони контакту з гальмівною колодкою продуктів зносу. Виправляється проточкою. В ідеалі потрібно замінити деталі на нову.
- Температурна деформація. Може виникнути при тривалому гальмуванні на великій швидкості. Ознакою перегріву зазвичай є зміна кольору на робочій поверхні. При надмірному підвищенні температури можуть змінитись механічні властивості деталі, знизитися її міцність. Тому за наявності ознак перегріву обов'язковим є її заміна.
Биття задніх гальмівних дисків перевіряється та усувається аналогічно.
Як і де усунути биття гальмівного диска
Справність гальмівної системи автомобіля – одна з неодмінних умов безпеки. Роботи щодо її підтримки у належному стані слід довіряти автосервісу, оснащеному діагностичним та ремонтним обладнанням, укомплектованим кваліфікованим персоналом.
Тут ваш автомобіль приведуть до ладу і дадуть гарантію на всі роботи та запасні частини.
Адреса:
м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
Телефони:
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: [email protected]
Working time:
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00