


Рихтування кузова авто в Києві
Рихтування кузова авто — досить складне заняття, яке вимагає ювелірної точності та достатнього досвіду. Такий вид ремонту машини на СТО гарантує відновлення геометрії пошкодженої деталі. Сам процес рихтування має багато нюансів, адже залежить від конструкції автомобіля.
Що таке рихтування і коли воно потрібне
Рихтування машин — це процес виправлення деформацій, вм'ятин та інших подібних дефектів кузова. Причини їхньої появи різні. Найчастіше це удари під час зіткнень. Нерідко характерні ушкодження різних елементів машини виникають через вплив граду, снігу, каміння, гравію, навіть гілок дерев. Звернення до автосервісу для рихтування не можна відкладати, адже в місцях пошкодження металу поступово розвиватиметься корозія, а боротися з нею складніше та дорожче. Крім того, залежно від місця, де проявився дефект, можуть бути й інші наслідки. Наприклад, коли відбувається тертя робочого вузла об пошкоджений метал, це прискорить його поломку. В результаті лобового зіткнення є дуже високий ризик отримати не просто вм'ятину, а проблеми з роботою системи охолодження, фар, підвіски (відбувається викривлення), кульових опор, стійок. Під час бічного удару також можливе викривлення стійок, зазорів дверей, страждає проводка. Після таких зіткнень потрібна робота з порогами, крилами, дверима. Рихтування автомобіля проводиться для:
- реконструкції форми кузова і повернення йому первісного виду та міцності;
- повного відновлення деталей машини;
- усунення деформації після ударів;
- комфортного використання — правильного закривання дверей, капота, багажника;
- профілактики нових деформацій під час експлуатації.
Рихтування після аварії проводиться тільки в комплексі з діагностикою систем, адже кузов бере на себе навантаження.
Класи дефектів, що підлягають рихтуванню
Рихтування кузова автомобіля, ціна якого істотно відрізняється залежно від класу пошкодження, — обов'язкова робота. На вартість впливають серйозність дефекту та складність його усунення. Простий клас пошкоджень — це:
- вм'ятини;
- вигини;
- надриви металу.
У цьому випадку потрібне рихтування кузова без фарбування — у Києві його можна зробити у нас. Проводиться, як і точне підлаштування, на одному елементі, при цьому знімати його не потрібно. Не передбачено розбирання. Робоча зона очищається від лакофарбового покриття і потім вирівнюється. Складний клас — це дефекти, для усунення яких проводиться робота з кількома елементами. Таке рихтування автомобіля потребує підгонки деталей до сусідніх. У цьому випадку пошкоджені елементи знімаються, зрізуються або відкручуються, розбираються на компоненти. Тільки після цього з ними проводяться роботи.
Огляд методів рихтування автомобіля
Попри те, що існує досить багато рекомендацій і навіть цілих відеоуроків з рихтування, проводити такі роботи, не маючи досвіду та необхідного обладнання, ми не радимо. Відновлення кузова варто доручити фахівцю. Далі розглянемо, які існують методики.
Класичне рихтування
Підходить у разі будь-яких пошкоджень. Для відновлення геометрії кузова та окремих деталей застосовуються:
- гумові та металеві молотки;
- фасонні плити;
- оправи;
- важелі.
Технологія залежить від того, який інструмент використовується. Наприклад, якщо застосовується молоток, то процедура рихтування проводиться послідовно, іноді метал нагрівається. Під час роботи з великими вм'ятинами виправлення виконують від краю, просуваючись до середини. Також із великими дефектами можна працювати, застосовуючи зачепи. По центру вкручується саморіз, після чого за допомогою молотка відбувається випрямлення до початкового вигляду. З дрібними вм'ятинами працюють від центра.
Вакуумне рихтування
Це нова технологія, вона підходить у тому випадку, якщо не пошкоджено ЛФП. Проводиться рихтування швидко, адже перефарбування не потрібно. Проте впоратися вдасться лише з вм'ятинами до 10 см. Переваги методики:
- швидко виконується;
- відсутні пошкодження лакофарбового покриття;
- не потрібно шпаклювати та фарбувати.
За допомогою вакуумного рихтування вдається виправити лише плавні, пологі вм'ятини, без різких вигинів і слідів розтягування металу. Випрямлення починається від країв, поступово йде до центра по спіралі. Іноді потрібне доопрацювання молотком.
Локальне рихтування без фарбування
Якщо немає розтягувань металу та заломів, то впоратися з дефектом можна без зміни лакофарбового покриття. Це можливо завдяки тому, що ЛФП — еластичні матеріали, а якщо під ними немає шпаклівки, то повернути первинну геометрію не складно. Під час виконання такого рихтування авто, ціна якого досить помірна, важливим є професіоналізм майстра. Саме такі фахівці працюють у нас. Особливості такої методики:
- неприпустимі помилки. Будь-які дії здійснюються максимально обережно, тому робота схожа на створення скульптури;
- випрямлення виконується лише із зовнішнього боку пістонами. Вони приклеюються до проблемного місця. Однак важливо враховувати, що навантаження на відрив, яке виникає, під силу тільки заводському лакофарбовому покриттю;
- важливо перевірити, чи немає тріщин на фарбі на ділянці впливу. Для цього використовується лупа, адже побачити мікропошкодження можна лише з її допомогою.
Якщо відбулася розгерметизація ЛФП, застосовувати цю методику небажано. Згодом на місці пошкодження з'явиться іржа, корозія розширить тріщину, а отже, знадобиться точковий ремонт.
Споттерне рихтування
Застосовується зварювання, а також необхідне зачищення ЛФП до верхнього шару металу. Ця методика точна та делікатна. Для неї потрібен спеціальний зварювальний апарат. Рихтування кузова автомобіля слід довіряти професіоналам, які мають гарну репутацію. Відкладати відновлення геометрії кузова не можна, навіть якщо здається, що дефект незначний. На STO Tireland ви отримаєте кваліфіковане обслуговування та гарантію результату. Працюємо навіть зі складними випадками. Професійне рихтування здійснюється досвідченими майстрами та із застосуванням сучасного обладнання.

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: info@tireland.com.ua
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00