Заміна сальника напіввісі
Сальник напіввісі - невелика, але досить важлива деталь трансмісії, від якої залежить стан і працездатність дорогого агрегату. Завдання сальника полягає в запобіганні витоку масла з коробки або редуктора заднього моста. Крім цього, деталь впливає на ефективність роботи приводу, тому що через неї проходять працюючі в умовах серйозних навантажень напіввісі. Як результат, стан ущільнювальних кілець безпосередньо взаємопов'язаний із безпекою авто. Це означає, що з появі ознак зносу заміна сальників напіввісі повинна проводитися якнайшвидше.
Ознаки зношування сальників напіввісі
Основним симптомом руйнування сальника є витік масла.
- Щоб діагностувати несправність на задньопривідному автомобілі в першу чергу потрібно провести огляд гальмівних дисків і колодок, попередньо знявши колесо. Якщо на їхній поверхні добре видно масляні потіки, а під час огляду відчувається характерний запах трансмісійного масла, швидше за все, потрібна заміна сальників напіввісі.
- На передньопривідних автомобілях знайти витік простіше. Візуально визначити наявність потік можна, оглянувши місце з'єднання передньої осі з диференціалом коробки перемикання передач. За наявності сильного витоку масло в передньопривідних авто може потрапляти на поверхню пильовиків внутрішнього ШРУСу. Це призводить до руйнування пильовика, потрапляння бруду в ШРУС та його виходу з ладу.
Самостійна заміна сальників напіввісі: можлива чи ні
Заміна сальників напіввісі відноситься до складних робіт, тому проводити її своїми руками не рекомендується. Насамперед проблеми виникають через необхідність демонтувати велику кількість елементів. Існують і інші нюанси, що ускладнюють самостійну заміну сальника напіввісі, ціна якої в автосервісі не надто висока. Кожен етап робіт із заміни сальника напіввісі вимагає наявності професійного інструменту:
- для демонтажу гайки напіввісі потрібна наявність воротка з подовженою головкою;
- для вилучення з посадкового місця кульової опори знадобиться спеціальний знімач;
- витягти ШРУС рідко вдається без застосування силового інструменту (молотка, монтировки та ін.). При цьому вплив на деталь повинен бути точно розрахованим, оскільки ризик пошкодити інші елементи в таких умовах досить великий.
У процесі експлуатації кільце ущільнювача настільки сильно «запресовується» в установочне місце, що дістати його без наявності навичок не вдасться.
Не менш складною операцією, з технічного погляду, є встановлення нового сальника. Зробити це потрібно таким чином, щоб край сальника максимально точно прилягав до корпусу. Наявність просвітів категорично заборонено. Забезпечити якісне «запресування» можна за допомогою легкого постукування молотком, але при цьому дуже важливо уникнути деформації гумового кільця ущільнювача.
Правильне рішення – заміна сальника напіввісі на СТО
Як бачите, провести заміну сальника напіввісі самостійно можна тільки в тому випадку, якщо є потрібне для цього місце, обладнання, інструмент та навички. Більшість автолюбителів подібних умов немає, тому оптимальним рішенням для них залишається допомога фахівців автосервісу. Переваг такого варіанту безліч.
- Всі роботи в даному випадку виконуються на автомобілі, встановленому на підйомнику. Це не тільки спрощує процедуру для майстра, але й дозволяє оцінити стан усіх суміжних із піввіссю деталей загалом.
- Для демонтажу та встановлення колеса та гальмівних колодок, кульової опори та ШРУСів , а також самої напіввісі та сальника використовується спеціальний інструмент.
- Після встановлення нового сальника майстер перевіряє рівень масла. При його недостатньому рівні рідина доливається до потрібного об’єму.
Важливо пам'ятати, що навіть незначні помилки під час заміни сальника напіввісі можуть негативно позначитися на безпеці автомобіля. Єдиною можливістю уникнути їх є допомога спеціалістів СТО.
Як вибрати автосервіс для заміни сальника напіввісі
Оптимальним рішенням при виборі СТО є звернення до автосервісу з повним циклом обслуговування. У таких майстернях працюють багатопрофільні професіонали, які проводять комплексну діагностику та відновлення всіх систем та вузлів автомобіля. У таких автосервісах є все необхідне обладнання та інструмент, а роботи виконуються з дотриманням регламенту. Не знаєте, де знайти автосервіс у Києві? Просто зверніться на правий берег до «Тайр Ленд»!
Часті питання
-
Як зрозуміти, що сальник напіввісі потрібно міняти?
Практично жодних ознак зношеності сальника немає. Головний симптом – потіки масла на КПП або гальмівних колодках та дисках.
-
Чи можна відкладати заміну сальника напіввісі?
Як тільки ви помітили витік масла, слід звернутися до автосервісу та провести заміну сальника. Затягування процесу загрожує виходом з ладу КПП.
-
Чому не варто проводити заміну сальника самостійно?
Процедура відноситься до технічно складних робіт, якісне виконання яких може забезпечити лише фахівець в умовах СТО.

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: info@tireland.com.ua
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00