


Діагностика прогорілих клапанів пневмотестером
Центральним елементом газорозподільного механізму в дизельних та бензинових двигунах внутрішнього згоряння є клапани. Завдання клапанів полягає в точному та своєчасному забезпеченні циліндрів паливоповітряною сумішшю, а також відведенню відпрацьованих газів. Крім цього, клапани відповідальні за герметичність камери згоряння. Для забезпечення нормальної роботи ДВЗ у ГРМ встановлюються впускні та випускні клапани. І перші, і другі постійно піддаються впливу високих температур, тому прогар клапанів є поширеним явищем. Виявити несправність допомагає діагностика прогорілих клапанів, проведення якої готові взяти на себе фахівці СТО «Тайр Ленд».
Причини прогорання клапанів
Розташовані всередині газорозподільного механізму клапани працюють у вкрай тяжких умовах. У автомобілях із бензиновим двигуном температура основи випускного клапана може досягати 800-900°С, у дизельних – 500-700°С. Впускні клапани розігріваються до 300°С. Щоб забезпечити деталям стійкість до подібних температурних навантажень, їх виготовляють із жароміцних сплавів. Однак навіть такі деталі прогорають. Робота двигуна з клапаном, що прогорів, стає нестабільною. Відбувається це через втрату герметичності камери згоряння, внаслідок чого якість наповнення циліндрів паливоповітряною сумішшю погіршується. Причиною цього в усіх випадках є занадто сильне підвищення температури, яке провокує такі несправності:
- подача в камеру згоряння занадто бідної паливно-повітряної суміші, догоряння якої відбувається вже на виході з камери згоряння;
- неправильні кути випередження запалювання. Пізнє запалювання призводить до того, що суміш згоряє на випускній ділянці, раннє призводить до утворення ударних навантажень;
- Порушення теплових зазорів клапанів. Положення клапанів необхідно періодично регулювати. Якщо роботи проведені неправильно, клапан перестане закриватися повністю або буде відкриватися занадто рано, і палаюча суміш зможе проникати в щілину, що утворилася.
Існує думка, що на автомобілях з ГБО клапана двигуна перегорають частіше, ніж на традиційних бензинових та дизельних ДВС. Ця думка актуальна лише для газобалонного обладнання перших поколінь. Починаючи з популярного в Україні ГБО-4 та на всіх наступних поколіннях обладнання, цю проблему було вирішено.
Ознаки прогорілих клапанів
Найпоширенішою ознакою пошкодження клапанів є так зване «троїння». Характеризується воно зміною ритму роботи ДВЗ, що стає рваним. Крім того, посилюється вібрація, а на панелі може загорятися індикатор Check Engine. Троїння - основна, але не єдина ознака поломки. При прогорілому клапані симптоми можуть бути такими:
- втрата потужності;
- збільшення витрати палива;
- нерівномірність роботи двигуна на холостому ходу;
- утруднений запуск.
Ще однією ознакою поломки є характерний звук клапана, що прогорів, який нагадує хлопок. Виникає він через те, що паливоповітряна суміш спалахує надто пізно і догоряє у вихлопі.
Діагностика прогорілих клапанів пневмотестером
Існує кілька способів діагностувати несправність. Більшість із них передбачає проведення демонтажу головки блоку циліндрів – процедури досить складної та дорогої. В автосервісі «Тайр Ленд» використовується інший метод – діагностика прогорілих клапанів пневмотестером. Цей пристрій призначений спеціально для визначення герметичності ГБЦ. Перевага приладу полягає у здатності виявляти навіть незначні витоки. Діагностика прогорілих клапанів пневмотестером виконується в наступній послідовності:
- двигун прогрівається до робочих температур;
- поршень циліндра, який має бути перевірений, фіксується в позиції верхньої мертвої точки;
- проводи свічки від'єднуються, після чого майстер фіксує пневмотестер на отворах свічок;
- муфта вимірювального каналу з'єднується із шлангом, компресор – зі штуцером входу;
- у ГБЦ подається тиск 5-6 атм., наявність витоку визначається за показниками манометра.
Для визначення герметичності ГБЦ бензинових та дизельних двигунів використовуються різні види пневмотестерів.
Прогорів клапан: що робити?
Якщо навичок проведення діагностики та ремонту у Вас немає, не намагайтеся провести роботи самостійно! Оптимальне рішення – допомога майстрів СТО "Тайр Ленд". Фахівці автосервісу гарантують:
- високу якість проведення робіт;
- максимально стислий термін виявлення проблеми.
Пам'ятайте, якщо у Вашому авто прогорів клапан, ціна ремонту в нашому автосервісі не стане для Вас занадто великою.
Записуйтесь і приїжджайте на діагностику прогорілих клапанів в зручний час. Ми чекаємо на Вас!

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: info@tireland.com.ua
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00