Чому риплять гальма: основні причини
Деякі злами в авто важко розпізнати без знань та обладнання для діагностики. Зрозуміти, чому риплять гальма, нелегко, якщо не перевірити машину. Цей неприємний звук з'являється під час гальмування або розгону, коли порушено умови експлуатації транспортного засобу.
Чуючи неприємний звук, автолюбитель підозрює, що запчастини зносилися. Це одна із причин скрипу, але не єдина. Гідравлічна дискова гальмівна система позашляховиків та легкових машин складається з вакуумного підсилювача, поршня, супорта та інших деталей, які іноді виходять з ладу.
Чому риплять гальмівні колодки
Нерівномірне, але сильне зношування цих деталей – головна причина появи неприємного звуку при розгоні або зупинці. На більшості сучасних колодок є індикатори, що показують міру стирання. Коли цей металевий язичок треться об диск, з'являється характерний шум. Ситуація посилюється, коли він з'являється частіше і стає голоснішим.
При зносі колодок відповідь на запитання, як прибрати скрип гальм, однозначний – встановити нові. Мінімально допустима товщина фрикційного матеріалу становить 2 мм. Не варто швидко купувати та змінювати деталі — краще спочатку звернутися на СТО, провести діагностику і переконатися, що підозри вірні. Нові колодки підбирають за VIN-кодом, маркою та моделлю транспортного засобу.
Стирання – не єдина причина неприємних звуків. Розбираючись, чому скриплять колодки, майстри іноді діагностують підклинювання у супорті. Це явище виникає через появу осередків корозії в посадковому місці скоби — вони заважають деталі вільно рухатися. Усунути проблему допоможе профілактика механізмів, а саме, чищення та обробка стійким до вологи та температурних перепадів мастилом.
Чому з'являється скрип після заміни
Неприємна ситуація – коли, встановивши деталі замість тих, що зносилися, водій все одно чує неприємний звук. Це явище не говорить про низьку якість колодок, а пов'язане з наявністю зовнішнього захисного шару з різними домішками. Торкаючись поверхні диска або барабана, він починає скрипіти. Достатньо різко загальмувати 1-2 рази, щоб покриття стерлося і гуркіт повністю зник.
Ще одна причина скрипу нових колодок – індикатор зношування. Якщо цю металеву пластину на заводі прикріпили, не дотримуючись технологічної відстані, вона виступає за край деталі та стикається з диском. Розв'язання проблеми просте — правильно встановити або повністю зняти пластину. У такому разі визначити ступінь зносу колодок вийде лише візуально.
Встановлення неякісних складників
Часта причина, але її рідко вдається вчасно визначити. Скриплять не обов'язково лише дешеві колодки, таке трапляється і з дорогими категоріями «преміум». Якщо після діагностики гальмівної системи на СТО не виявлено проблем, можливо, причина в неякісних деталях, наприклад:
- порушення симетричності;
- неякісний склад або нерівномірний знос фрикційного матеріалу;
- підклинювання.
Рішення одне – замінити колодки, вибравши та встановивши відповідні до марки та моделі авто, обов'язково з гарантією виробника.
Підклинювання гальмівного супорта або напрямних
Це небезпечна несправність, адже всі складники гальмівної системи функціонують некоректно. Скрегіт чутний не завжди, а періодично, тому водій не завжди звертає на нього увагу. Якщо при діагностиці причини, чому пищать гальма, було визначено, що супорт або напрямні підклинюють, необхідно:
- повністю розібрати вузол;
- змастити супорт;
- усунути сліди та осередки корозії – допоможуть шліфування, нанесення мастильного матеріалу або повна заміна.
Якщо проблема у напрямних, їх змащують чи змінюють. Спеціальні мастила на складники наносять щоразу при встановленні нових гальмівних колодок, щоб забезпечити стійкість до високих та низьких температур, бруду.
Зношування гальмівних дисків
Можливий і за постійної діагностики та оновлення деталей системи. Диски довговічніші за колодки, тому стираються рідко – але, якщо не міняти їх, по краю поступово утворюється «буртик», незношена частина, що по висоті відрізняється від решти елемента. Його поява призводить до перегріву, вібрації та нерівномірного зносу диска.
У пошуках причини, чому пищать колодки варто перевірити та цю деталь системи. Іноді з'являється ефект «скління» диска, в результаті поверхні складників стираються нерівномірно. Розв'язати проблему допоможе обточування в заводських умовах або встановлення нового диска.
Неякісне складання механізму
Якщо його роблять самостійно або довіряють завдання непрофесіоналам, невдовзі з'являється неприємний звук під час їзди. Ось секрети, як зрозуміти, що гальмівна система зібрана невірно:
- кріплення у вузлі зафіксовані слабо;
- колодки встановлені криво;
- супорт і напрямні погано почищені;
- відсутність мастильного матеріалу на деталях.
Можливі й інші помилки, через які деталі невдовзі починають рипіти. Рішення просте — звернутися до досвідчених фахівців на СТО з гарною репутацією та усунути недоліки.
Скрегіт, не пов'язаний зі зламом
Буває, що водії замислюються, чому гальмо видає неприємні звуки, якщо всі складники вчасно змінюють. Появу писку провокує погана погода – підвищена вологість у туман, під час злив, снігопадів. Все тому, що в таких умовах на поверхні диска накопичується конденсат.
Як усунути скрип колодок, пов'язаний із підвищеною вологістю? Достатньо добре прогріти транспортний засіб, і проблема зникне сама собою. Щоб уникнути її появи надалі, варто підібрати для машини сухий, добре обладнаний гараж або закрите паркування.
Навіть якщо скрип не пов'язаний з несправностями, важливо вчасно проводити діагностику авто та перевіряти стан колодок. Це дозволить уникнути сильного, нерівномірного зносу та неприємних ситуацій на дорозі.
м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: [email protected]
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00