спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми
СТО Тайр Ленд / Блог / Переваги й недоліки використання синтетичних та мінеральних моторних олив

Переваги й недоліки використання синтетичних та мінеральних моторних олив

Коли приходить час змінювати мастило, водії мають вибирати між різними варіантами. Від типу рідини залежить її ефективність, а саме якість виконання поставлених перед нею завдань. На ціну заміни оливи в двигуні впливає вибраний власником тип матеріалу.


Мастило необхідне для захисту рухомих матеріалів двигуна від перегрівання та пошкодження в процесі тертя. Під час вибору рідини звертають увагу також на наявність антикорозійних властивостей, антифрикційних добавок тощо.

Наразі водіям доступні два типи мастила ー синтетичні та мінеральні. Існують і комбіновані варіанти, які називають напівсинтетичними. Сьогодні ми розглянемо основні плюси й мінуси обох різновидів, щоб вам було простіше вибрати.

Переваги й недоліки використання синтетичних та мінеральних моторних олив

Особливості синтетичної оливи

Цей матеріал також відомий під назвою Fully Synthetic. Він зʼявився в автомобільній індустрії порівняно недавно, проте його вже активно використовують автомобілісти. Раніше синтетичні мастила були призначені для авіаційних двигунів, які запускали в умовах екстремально низьких температур.

Коли потрібна заміна моторної оливи, синтетика, як правило, виходить дорожче. Наразі майже кожен виробник пропонує лінійку таких рідин. Їх виготовляють на підприємствах органічного синтезу, застосовуючи технологію глибокої хімічної переробки нафтопродуктів. Це не природні оливи, вони повністю винайдені людиною.

Синтетичне мастило буває не тільки моторним, його використовують і для трансмісії. До його складу входять вуглеводні та ефіри, при цьому воно має містити не більше ніж 30% мінеральних добавок. Саме такий матеріал підходить для сучасних моделей двигунів.

Головні переваги та недоліки

До складу синтетичного мастила входять присадки для захисту від корозії, підтримання чистоти та стійкості до зношення. Саме тому воно від початку розраховане на використання в складних, екстремальних умовах. Коли потрібна заміна мастила в коробці передач, часто рекомендують саме такий склад завдяки наступним плюсам:

  • стабільне збереження вʼязкості. Цей показник залишається незмінним у заданому індивідуальному температурному діапазоні;
  • незмінно висока текучість. Вона залишається такою й за низької температури, що важливо для легкого старту мотора. У результаті він не так сильно зношується в перші секунди після запуску;
  • довговічність. Синтетична олива зберігає свої властивості довше за напівсинтетичну та мінеральну. Таким чином, міжсервісний інтервал обслуговування стане тривалішим;
  • сумісність із сучасними моделями ДВЗ. Це дозволить точно відповідати актуальним вимогам щодо екологічності, а також підібрати розчин для системи впорскування та дотримуватися вимог з утилізації;
  • оптимальна товщина масляної плівки. Має значення, коли двигун експлуатується за максимальних навантажень. Велика товщина плівки потрібна для спортивних моторів.

Проте варто враховувати, що ціна заміни мастила в коробці передач буде вищою, якщо ви виберете синтетичну оливу. Це повʼязано з тим, що процес виготовлення такої рідини досить витратний і тривалий. Також такі мастила не підходять для старих силових установок із дуже великим пробігом.

Переваги й недоліки використання синтетичних та мінеральних моторних олив

Особливості мінеральних моторних олив

Ціна заміни мастила в коробці передач або двигуні буде нижчою, якщо вибрати склад такого типу. Мінеральну оливу виготовляють на основі нафтопродуктів, сама технологія виробництва дуже проста. Саме тому цей склад і не такий дорогий у порівнянні з синтетичним.

Мінеральне мастило отримують у результаті прямої перегонки нафти, як основу використовують мазут. Нафту розділяють на декілька фракцій, що відрізняються за складом ー деякі з них мають необхідні для змащування рухомих деталей двигуна властивості. Для покращення характеристик додають присадки.

Коли потрібна заміна мастила в коробці автомат старого авто, вибирають саме мінеральний варіант. Для зменшення тертя, витрат пального та навантажень на механізми в його складі присутні антифрикційні добавки. Протизносні присадки збільшують термін експлуатації двигуна, а модифікатори забезпечують широкий температурний діапазон використання.

Переваги та недоліки

Коли потрібна заміна масла на СТО недорого, вибирають саме мінеральну оливу, адже вона вигідніша за ціною. Для користувачів таких олив доступний великий вибір показників вʼязкості. Окремий момент ー саме такий матеріал підходить для старих автомобілів із великим пробігом без особливих вимог до мастила.

Якщо ви їздите рідко та на короткі відстані, таку оливу можна використовувати й для двигуна, що працює за великих навантажень. У цих випадках мінеральний склад буде ефективним. Варто враховувати й наявність присадок, зокрема мийних, антиокислювальних, протизносних тощо.

Проте, коли потрібна заміна оливи на СТО, варто враховувати й недоліки мінеральних олив:

  • потрібно міняти частіше. Якщо річний пробіг у вашого авто дуже великий, краще вибирати напівсинтетичний варіант;
  • не містить присадок, потрібних для стабільної роботи сучасних ДВЗ;
  • швидко густішає за низьких температур. Це може призвести до недостатнього змащення та передчасного зношення мотора;
  • під час сильного нагрівання присадки вигоряють та утворюють продукти горіння, які стають причиною засмічення двигуна.

Молекулярний склад плівки, яку утворює мінеральна олива, не настільки стабільний у порівнянні з синтетичною.

Яке мастило вибрати

Якщо порівняти характеристики обох складів, не враховуючи конкретний тип автомобіля, стає зрозуміло, що синтетичні варіанти багато в чому кращі. Проте, коли потрібна заміна мастила на СТО, не завжди вибирають саме їх через високу вартість. Крім того, така олива підходить здебільшого тільки для нових авто.

Враховуйте й той момент, що для багатьох двигунів можна використовувати лише мінеральне мастило. Наприклад, це машини з великим пробігом або такі, де довгий час застосовувався саме такий склад. Якщо залити в подібне авто синтетику або напівсинтетику, всередині утвориться дуже багато нагару.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: info@tireland.com.ua

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00