Поширені помилки при фарбуванні автомобіля та способи їх уникнути
Фарбування авто проводиться після аварії, для усунення зовнішніх пошкоджень або коли хочеться оновити колір. Це скрупульозний та складний процес, який потребує максимальної уваги до деталей.
Навіть невелика помилка під час фарбування може негативно вплинути на результат. Новачки та непрофесійні майстри не завжди виконують таку роботу ідеально. Розглянемо список найпоширеніших недоліків і проаналізуємо, як уникнути їх.
Неякісна попередня підготовка поверхні
Якщо не приділити достатньо уваги цьому процесу, фарба ляже погано. Зчеплення з поверхнею, на якій залишився жир або бруд, буде неякісним, і покриття незабаром почне відшаровуватись. Щоб цього уникнути, важливо ретельно підготувати поверхню. Насамперед її необхідно вимити, для цього можна скористатися автошампунем.
Після миття досвідчений майстер скористається спеціальними очисниками для знежирення поверхні. На цьому етапі потрібно позбавитися всіх оливних плям. Потім розпочинають видалення старого покриття. Це один із найбільш трудомістких етапів, його виконують різними способами – шляхом шліфування, піскоструминної обробки тощо.
Щоб створити міцну основу для нанесення фарби, знадобиться ґрунтовка. Вона не тільки покращить зчеплення між поверхнею та покриттям, але також захистить метал від корозії. Ґрунтовку наносять рівномірно по всьому кузову, при цьому важливо приділити максимум уваги важкодоступним місцям, які раніше зачепили іржу.
Непридатні умови для фарбування
Ціна фарбування авто в гаражі самостійно здається доступнішою, ніж якщо звернутися до фахівців на СТО. Але в такому разі не факт, що вдасться створити необхідні умови для фарбування. Але якщо температура буде невідповідною, машина буде сохнути довше, а при надто високій вологості на поверхні з'являться бульбашки.
Необхідні такі умови для фарбування:
- температура - +20 - +25 градусів. У такому діапазоні більшість фарб наносяться рівно, якісно та демонструють свої найкращі характеристики. Поліуретановий лак можна використовувати в діапазоні від +15 до +30, емалі на водній основі від +10 до +25;
- вологість – не більше 60%. Якщо вона буде вищою, утвориться конденсат, через який порушиться зчеплення між базою та основним покриттям. Адгезія безпосередньо залежить від вологості;
- гарна вентиляція. Повітря в приміщенні, де проводиться фарбування, також не повинно бути занадто вологим. У такому разі фарба наноситиметься погано і досягти відмінного результату не вийде.
Професійне фарбування автомобіля здійснюється у спеціальних камерах. Саме в них можна регулювати температуру та вологість, щоб постійно підтримувати оптимальні показники.
Невитримування часу висихання шарів
Після першого нанесення потрібно дати покриттю висохнути. Тільки після цього приступають до другого шару. В іншому випадку на поверхні можуть з'явитися патьоки та інші візуальні дефекти. Час твердіння залежить від типу фарби, тому необхідно дотримуватися рекомендацій виробника.
Наприклад, акрилова фарба при температурі +20 градусів сохне близько 6-12 годин, але для повного затвердіння необхідно кілька днів, як правило, до 7. У цей час не рекомендується користуватися машиною, щоб фарба остаточно закріпилася і не відшаровувалася.
Якщо сушити машину в камері для фарбування, тоді процес піде швидше. У ній не тільки підтримуються оптимальні вологість і температура, але також гарна вентиляція. Акрилова фарба в таких умовах може повністю висохнути вже протягом 2-4 годин.
Неправильний вибір матеріалу
Необхідно враховувати як тип поверхні, так і умови, у яких використовується машина. Це важливе правило, без дотримання якого неможливе якісне фарбування авто. Для підбору фарби можна скористатися:
- VIN-кодом автомобіля;
- спектрофотометром — це спеціальне обладнання, яке аналізує поточне покриття та визначає колір;
- пробником, тобто колірною палеткою — досить просто прикласти її до авто;
- таблиці з технічними параметрами. У деяких автомобілів вона знаходиться на дверях або внутрішній стороні багажника.
Також не варто використовувати ЛФП різних виробників під час одного сеансу фарбування автомобіля. Не можна передбачати, як ці покриття поєднуються між собою.
Неправильне використання фарбопульта
Якщо користуватися ним неправильно, покриття у різних місцях може вийти нерівномірним. Ще один наслідок цієї помилки – поява патьоків. Оптимальною відстанню для розпилення покриття з фарбопульта вважається 20-30 см від поверхні. Перед заливанням фарби в пульверизатор її потрібно добре очистити від згустків і грудок.
Найкраще заздалегідь процідити матеріал, щоб він не був надто густим. У процесі роботи з фарбопультом необхідно регулярно очищати сопло. Також слідкуйте, щоб фарба наносилася рівномірно, не пропускайте окремі ділянки поверхні.
Змішування компонентів «на око»
Дуже важливо дотримуватись пропорції, коли ви замішуєте фарбу з затверджувачем або розчинником.
Професійне фарбування авто у Києві з дотриманням усіх правил проводиться на СТО Тайр Ленд. Тут можна замовити фарбування як усього транспортного засобу, так і його окремих частин:
- дверей;
- капота;
- бампера;
- крила;
- даху тощо.
У домашніх умовах складно підібрати потрібну фарбу, крім того, у вас під рукою може не виявитися потрібних інструментів. Вартість фарбування авто у Києві залежить від місця, на яке потрібно нанести ЛФП, та багатьох інших факторів. Звернувшись до нас на СТО, ви заощаджуєте свій час і отримуєте відмінний результат без найменших дефектів.

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: info@tireland.com.ua
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00