спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Розвал сходження своїми руками: як робити і чи потрібно вам це?

Процедура розвалу-сходження передбачає процес регулювання нахилу коліс автомобіля. Згодом підвіска може займати неправильне положення. Водій у цей момент зауважує, що авто починає тягнути убік під час руху. Найкраще не проводити розвал-сходження своїми руками, а звернутися за допомогою на станцію технічного обслуговування.


Простими словами розвал і сходження — це показники геометрії коліс, що дозволяють відстежити, під яким кутом вони встановлені один до одного (сходження) і стосовно дороги (розвал). Ці параметри однаково важливі для безпечного керування авто, тому не варто намагатись відрегулювати їх самостійно.

Розвал-сходження самому: як робити й чи потрібно це вам?

Розвал коліс: що являє собою даний параметр?

Під цим показником мають на увазі кут нахилу шини стосовно полотна дороги. Параметр може мати як позитивне число, так і негативне, може бути нульовим. Відрегулювати його за потреби водій може на СТО. Краще утриматися від того, щоб робити коригування своїми руками.

Якщо розвал позитивний, колесо машини буде нахилене назовні з колісної арки. При негативному куті – воно буде візуально завалене всередину. Це дає ширшу пляму зіткнення шини з асфальтом, проте покришка швидше зношується.

Коректна установка кута розвалу дозволяє:

  • посилити зчеплення авто із дорожнім покриттям;
  • збільшити термін експлуатації гуми;
  • покращити маневровість машини, вона легко входитиме в повороти без особливих зусиль автомобіліста.

Через те, що фахівці роблять це за допомогою спеціальної апаратури, виконати розвал у домашніх умовах дуже складно. Рекомендується проводити процедуру після сезонної заміни гуми, ДТП при появі проблем з керованістю або маневровістю.

Що таке сходження?

Так називається поздовжнє положення коліс по відношенню один до одного. Якщо розглядати транспортний засіб спереду, то його можна помітити навіть візуально. Як і попередній параметр, сходження може бути негативним та позитивним.

Негативний кут характерний для задньопривідних автомобілів. У такому разі колеса спрямовані у різні боки від осі. При позитивному сходженні шини спрямовані всередину і як би дивляться один на одного. Поштовх при цьому прилягає на задні колеса.

Якщо кути під час сходження виставлені правильно:

  • суттєво зростає термін служби гуми – її не доведеться міняти надто часто;
  • покращується зчеплення машини із дорогою;
  • зростає ефективність керування автомобілем;
  • транспортний засіб стане більш маневровим, ймовірність занесення зводиться до мінімуму.

У багатьох сучасних автомобілях преміумкласу застосовується сходження не лише передніх, а й задніх коліс. Чи варто робити сходження коліс своїми руками? Є великий ризик припуститися помилки, навіть якщо подивитися десятки відеокерівництв і детально вивчити тему.

Декілька слів про кастор

Це один із найважливіших параметрів при регулюванні сходження коліс – так називається кут нахилу осі повороту. Щоб виміряти його, необхідно зняти покришку. Тоді візуально можна буде оцінити положення амортизатора: встановлений він прямо або під кутом. Чому йому приділяють увагу при регулюванні сходження-розвалу? Він також має вплив на ефективність керування транспортним засобом.

Від величини кастора залежатиме, яким буде відгук коліс під час входження в повороти. Великий градус говорить про швидку реакцію шин на відповідний рух кермом. Однак для цього потрібно буде докласти максимум зусиль. Кастор вимірюється у градусах і залежить від положення амортизатора.

У яких випадках потрібно робити розвал-сходження?

Регулювання цього параметра має проводитися не рідше ніж один раз на пів року, так радять фахівці. Позапланові перевірки бажано проводити після зміни гуми. Також варто звернутися на СТО за дуже великих навантажень на підвіску. Наприклад, ви влетіли до ями та пошкодили диск. У такому разі необхідно перевірити не лише кут нахилу, а й усю ходову частину.

Однак є явні ознаки того, що необхідно звернутися до фахівця негайно:

  • проводилася заміна деталей підвіски;
  • ви помітили, що гума зношується нерівномірно;
  • авто було у ДТП, наїхало на бордюр або потрапило до ями;
  • машина постійно експлуатується за поганих дорожніх умов;
  • виникли проблеми з керованістю;
  • «туго» крутиться кермо, і машина постійно йде убік;
  • при поворотах чується неприємний скрип від коліс.

Як роблять розвал-сходження на СТО? Машина заганяється на спеціальний стенд, це дозволяє майстру оглянути всі складові ходової частини й проконтролювати тиск у колесах.

Як роблять розвал-сходження на СТО

Регулювання кутів

Якщо проводити налаштування регулярно та своєчасно з метою профілактики у вас не виникне проблем із керованістю машини. Наступна таблиця дозволить розібратися, який параметр за що відповідає.

Параметр

Вісь автомобіля

На що впливає

Кут розвалу

Передня та задня

Стійкість при вході в поворот, знос гуми

Кут сходження коліс

Передня та задня

Стійкість під час руху прямо

Поперечний кут нахилу осі повороту

Тільки передня

Стабільна поведінка транспортного засобу під час руху

Поздовжній кут нахилу осі повороту

Тільки передня

Стабільна поведінка транспортного засобу під час руху

Плече обкатки

Тільки передня

Стабільна поведінка автомобіля під час гальмування

Як перевірити сходження-розвал самостійно?

Якщо ви вирішили протестувати розвал-сходження своїми руками вдома, варто визначитися, з чого почати. Не потрібно відразу бігти за ключами, відвісом або іншими інструментами, спочатку перевірте стан ходової. Якщо проблеми пов'язані з нею, то подальша робота з регулювання кутів буде марною.

Ставати до роботи можна тільки тоді, коли ви переконалися, що ходова частина в порядку. Перш ніж розпочинати перевірку, необхідно загнати свій транспортний засіб на яму, щоб отримати доступ до кермової тяги. У процесі обов'язково дотримуйтесь усіх необхідних правил безпеки. Не варто робити самому всі маніпуляції, краще працювати у парі.

Подальша послідовність робіт така:

  1. Перевірте та вирівняйте тиск у шинах. Диски огляньте на цілісність, а гуму — на відповідність розміру.
  2. Відкрийте замок кермової колонки.
  3. По черзі поверніть та перевірте кожне колесо у різних позиціях.
  4. Виставте їх по центру.
  5. Виміряйте відстань між кульовими та поділіть отримане число на два. Позначте середню точку.
  6. Заміряйте колеса зсередини, але потрібно виміряти не шини від крайки дисків. Спочатку на передніх колесах, потім на задніх. Різниця між вимірами дозволить вам отримати кут розвалу.

Після проведення вищеописаних дій звірте результати з технічними характеристиками транспортного засобу, зазначеними у паспорті. Якщо вони суттєво відрізняються – це привід звернутися за допомогою до фахівців.

Дуже часто ми чуємо від власників авто, як самому зробити розвал-сходження? Ви можете провести це самостійно, однак відрегулювати всі кути точно, домашнє регулювання не дозволяє.

Регулювання розвалу-сходження

Як проводиться розвал-сходження на СТО?

Перш ніж «гуглити», як виставити сходження самому, варто замислитися, а чи взагалі це потрібно робити в домашніх умовах. Для самостійної діагностики вам знадобиться яма, щоб загнати авто, набір гайкових ключів, штангенциркуль, нитка, хороший твердий профіль як лінійка, маркер. Доведеться витратити день вільного часу та докласти зусиль.

Варто зазначити, що такий арсенал інструментів використовувався ще в 50-х роках. На сучасних станціях СТО все комп'ютеризовано, діагностика та огляд проводиться на спеціальних стендах у навантаженому та розвантаженому стані. Регулювання розвалу-сходження проходить дуже швидко, а головне точно та якісно. Після закінчення перевірки вам видадуть протокол про відповідність кутів сходження та розвалу заводським параметрам.

При цьому вартість послуги вийде набагато вигідніше, ніж час і сили, які ви витратите на самостійне налаштування. Тому, перш ніж вирішити, як зробити розвал-сходження: в домашніх умовах або на станції технічного обслуговування добре подумайте. Швидше за все, надійніше буде скористатися допомогою фахівців, які мають необхідний досвід та можливості.

Що буде, якщо не робити сходження-розвал?

Якщо ігнорувати регулювання кутів, автомобіль може некоректно повестися на дорозі в будь-який момент. Згодом погіршиться керованість, авто може заносити. Гума зношуватиметься швидко і нерівномірно, в результаті значно збільшиться навантаження на підвіску і кермо.

Також при ігноруванні процедури відчутно зростають витрати пального. Тому за будь-яких ознак відхилення необхідно відразу звертатися в сервіс, адже під час самодіагностики легко помилитися.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00