спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Самостійна заміна прокладки головки блоку циліндрів: поради та рекомендації

Самостійна заміна прокладки головки блоку циліндрів: поради та рекомендації

Жоден водій не хоче, щоб його транспортний засіб «піймав клина» і підвів у невідповідний момент. Для цього потрібно стежити за станом деталей, і одна з них — це ГБЦ або прокладка головки блоку циліндрів. Хоча конструкція досить проста, без ущільнювача двигун не зможе нормально працювати.


Він знаходиться між блоком циліндрів та його головкою – це два ключові компоненти двигуна внутрішнього згоряння. Ущільнювач ГБЦ відповідає за правильну роботу двох систем:

  • газорозподільного механізму;
  • рух охолоджувальної рідини та мастила по відповідних каналах.

Розглянемо чинники, через які іноді виникає потреба заміни прокладання двигуна.

Що буде, якщо не заміняти прокладку ГБЦ

У процесі експлуатації ущільнювач блоку циліндрів постійно зазнає впливу тиску і температурних навантажень. Через це елемент зношується і стає непридатним. Тому виникає потреба періодично замінювати його.

Крім того, прискорити процес руйнування може неправильна експлуатація та інші негативні фактори, через які вона прогоряє. Якщо продовжувати їздити автомобілем з несправним механізмом, відбувається змішання рідин і газу, а також їх витікання. В результаті рухомі елементи двигуна починають недостатньо охолоджуватися або змащуватися, а частини, що труться, зношуються. У результаті це призводить до того, чого так бояться всі водії, – «зловити клина».

Отже, своєчасна заміна прокладки головки блоку циліндрів впливає на безперебійну роботу мотора. Від її стану та придатності залежить герметичність каналів охолодження двигуна, які унеможливлюють витік антифризу. Крім того, газорозподільна система не змішуватиме в системі вихлопні гази.

Також до наслідків цієї проблеми належать:

  • потужність двигуна;
  • збільшена витрата палива;
  • якість моторного мастила;
  • властивості охолоджувальної рідини;
  • зниження екологічності автомобіля.

Дізнаємось, як змінити прокладку ГБЦ, маючи під рукою правильні інструменти, і якою має бути послідовність дій.

З яких матеріалів виготовлені ущільнювачі ГБЦ

Прокладки зазвичай виготовляють із різних матеріалів.

  • Металеві. Вважаються найнадійнішими, тому що складаються з листового металу або міцного пароніту. По краях отворів є металеві окантовки, які рівномірно розподіляють тиск по всій поверхні. Це забезпечує високу герметичність стику.
  • Безазбестові. Мають тривалий термін служби завдяки низькій усадці. Матеріал має гарну відновлюваність.
  • Азбестові. Виготовлені на основі скловолокна, арамідних волокон чи графіту. Їм властива висока еластичність, термічна стійкість та пружність. Входять до ремонтних комплектів, що використовуються при заміні головки блоку. Погано переносять перегріви.

Усі механізми одноразові. Це означає, що якщо ви її вже зняли, тоді обов'язково потрібно ставити нову, стара вже назад не годиться. Заміна прокладки головки блоку має проводитися строго за інструкцією виробника. Але як дізнатися, що настав час негайної заміни?

Як визначити, коли потрібна заміна прокладки ГБЦ

У середньому час експлуатації ущільнювача залежить від пробігу авто – 200 тисяч кілометрів. Однак є кілька ознак, за якими водій може визначити, що ущільнювач вже не справляється зі своїми завданнями:

  1. У місці з'єднання головки та блоку ви виявляєте витікання моторного мастила чи охолоджувальної рідини.
  2. Мастило набуває тьмяно-білого кольору — це говорить про те, що в нього потрапляє антифриз.
  3. З труби виходить білий дим. Це також вказує на потрапляння тосолу до циліндрів. Ознака не належить до холодної пори року, коли прогрівається двигун.
  4. На поверхні антифризу в розширювальному бачку з'являються сліди мастила. Це може бути ознакою негерметичності ущільнювача та просочування мастила у канали системи охолодження.
  5. Пухирці свідчать про проникнення вихлопних газів у систему охолодження.
  6. Двигун активно перегрівається. Це відбувається через те, що гази частково виходять в систему охолодження і знижується тяга двигуна.

Хоча б одна з цих ознак говорить про те, що настав час для заміни прокладку головки блоку циліндрів. Дізнаємося, як змінити прокладку ГБЦ.

Покрокове керівництво та необхідні інструменти для заміни прокладки ГБЦ

Самостійна заміна прокладки головки блоку циліндрів: поради та рекомендації

Установка ущільнювача головки циліндрів ідентична майже у всіх автомобілів. Відмінності можуть стосуватися лише послідовності затягування болтів та величини затяжного моменту. Про ці нюанси зазвичай зазначено у посібнику з експлуатації конкретної марки автомобіля. Для початку необхідно підготувати все, що потрібно для заміни прокладки ГБЦ. Це такі інструменти:

  • сама прокладка;
  • динамометричний ключ для точного затягування болтів та гайок з певним зусиллям;
  • викрутки, гайкові ключі, чиста ганчірка та місткість для зливу відпрацьованої рідини.

Етапи заміни прокладки двигуна включають такі кроки:

  1. Демонтаж деталей. Від'єднайте від блоку циліндрів усі елементи, що заважають зняттю головок.
  2. Зняття кришки ГБЦ. Демонтуйте кришку головки блоку циліндрів.
  3. Відкручування болтів. Перед відкручуванням механізмів очищуйте робочу зону від забруднень.
  4. Заміна прокладки. Зніміть стару деталь та встановіть нову, попередньо знежиривши її.
  5. Монтаж ГБЦ. Встановіть головку блоку циліндрів, уникаючи перекосів, використовуючи втулки чи пази для центрування.
  6. Затягування болтів. За допомогою динамометричного ключа затягніть болти ГБЦ, починаючи з центру і просуваючись до країв по спіралі або навхрест.
  7. Зворотне складання. Зберіть усі зняті елементи.

Після завершення складання необхідно перевірити герметичність. Для цього запустіть двигун та ще раз перевірте герметичність з'єднання блоку та ГБЦ.

Як правильно замінити прокладку ГБЦ своїми руками: додаткові корисні поради

Замінити прокладку головки блоку циліндрів досить просто та доступно будь-якому автовласнику, який хоч раз обслуговував свій автомобіль самостійно.

Важливо виконувати роботу не поспішаючи. Порядок демонтажу краще записувати або відзначати на схемах, щоб не забути. Моменти, які важливо не прогаяти:

  1. Перед відкручуванням болти очищаються від бруду і послаблюються поступово, по півоберта.
  2. Перед зняттям головки необхідно вимкнути та зняти всі додаткові пристрої та вузли (ремені, фільтри, електричні пристрої), які можуть заважати демонтажу.
  3. Після всієї процедури зняття елементів встановлюється нова деталь. Вона вирівнюється по втулках, після чого головка ставиться на місце та затягується болтами за спеціальною схемою, яку можна побачити на фото. Затягувати болти потрібно акуратно, краще використовувати динамометричний ключ.

Якщо ви не впевнені у своїх силах, наприклад, не знаєте, якою стороною ставити прокладку ГБЦ краще звернутися до фахівців. Досвідчені механіки автомайстерні швидко та якісно виконають цю процедуру відповідно до встановлених правил.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00