спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Як перевірити внутрішній ШРКШ на несправності

ШРКШ або шарнір рівних кутових швидкостей передає крутний момент від КПП до передніх колес повнопривідного або передньопривідного автомобіля. Несправність цієї деталі загрожує серйозними наслідками. Кожен водій має знати ознаки несправності ШРКШ та способи їх перевірки.


Завдяки цьому елементу коробка з'єднується з колесами. Тому його зламання може повністю знерухомити авто або призвести до виходу з ладу дорогого вузла. Необхідно періодично перевіряти стан цієї запчастини, щоб розуміти, чи не відпрацьовано її ресурс.

Як перевірити внутрішній ШРКШ на несправності

Що таке ШРКШ і як він працює

Шарнір рівних кутових швидкостей є складною механічною деталлю, яка складається з внутрішнього і зовнішнього елементів. У конструкції першого присутній шарнірний механізм, що згладжує кути обертання та повороту. Коли деталь справна, машина їде плавно, водіння не приносить дискомфорту.

Знати, як перевірити внутрішній ШРКШ необхідно, щоб вчасно запобігти зламанню. Через великі навантаження і тертя з часом механізм зношується і стає непридатним. Його діагностика та регламентна заміна входять до переліку обов'язкових робіт для підтримки нормального стану авто.

Зовнішній та внутрішній елементи ШРКШ з обох боків прикріплені до шліцевого валу та зафіксовані за допомогою спеціальних стопорних кілець. Необхідно знати, що ознаки зламання першого елемента дещо відрізняються від симптомів несправності другого. Це пов’язане з тим, що принцип роботи кожного й ступінь витримуваних навантажень відрізняються.

За конструкцією деталь є шарніром, який складається з:

  • корпусу;
  • сепаратора;
  • внутрішньої обойми з канавками;
  • металевих кульок, що рухаються в канавках, розміщених по радіусу обойми.

Коли внутрішній ШРКШ несправний, коробка перемикання передач не передає момент, що крутить, на вал. Але ця деталь заклинює не так часто, порівняно із зовнішнім елементом. Це пов'язано з різницею в конструкції обох запчастин, а саме формою канавок. У зовнішнього вузла вони вигнуті, а у внутрішнього прямі.

Таке виконання продумане не так. Завдяки прямим канавкам внутрішній ШРКШ компенсує коливання силової установки із незначною зміною довжини приводу. Зовнішній елемент, при цьому, внаслідок вигнутих канавок передає момент, що крутить, тоді, коли водій повертає кермо.

Як перевірити внутрішній ШРКШ на несправності

Чим небезпечні несправності внутрішнього ШРКШ

При сильному зносі запчастини підвищується ризик відпадання голок від роликових підшипників. У результаті ці дрібні елементи можуть опинитися в масляних каналах, а звідти потрапити до трансмісії. Сучасні автоматичні коробки передач чутливі до якості мастила і можуть ламатися за наявності забруднень або сторонніх елементів.

Коли водій знає, коли несправний внутрішній ШРКШ, симптоми не можна ігнорувати. Надалі механізм може повністю заклинити, в результаті його елементи, що обертаються, перестануть функціонувати. Результат – деталь повністю руйнується, а приводне колесо перестає крутитися.

Зважайте на те, що шарнір рівних кутових швидкостей може заклинити під час руху. Колесо різко зупиниться, це може спровокувати аварію, особливо якщо ви їдете на великій швидкості. Заклинювання відбувається в результаті виходу з ладу півосі. Щоб цього не сталося, важливо постійно моніторити стан механізму.

Які ознаки повідомляють про зламання

Щоб уникнути проблем при керуванні або пошкодженні коробки передач, необхідно перевіряти стан пильовика деталі приблизно через кожні 5 тис. км пробігу. Саме несправність цього елемента призводить до виходу з ладу інших елементів механізму.

Перш ніж розбирати наявні дефекти, необхідно розібратися, як зрозуміти, що ШРКШ вийшов з ладу. Це можна визначити за такими симптомами:

  • на гумі помітні сліди мастила. Подивіться на краї шини вашого автомобіля із внутрішньої сторони. Якщо бачите мастило, швидше за все, у пильовику з'явилася тріщина. У гіршому випадку така ознака говорить про пошкодження механізму (таке буває, коли ви помітили сліди мастила не одразу);
  • при повороті керма чути сторонній шум. Коли внутрішній ШРКШ хрумтить, це вірний симптом його пошкодження або зносу та повного виходу з ладу;
  • нерівне водіння. Якщо автомобіль підстрибує, навіть коли ви їдете нерівною дорогою, це однозначний симптом несправності вузла. Не варто затягувати зі зверненням у сервіс, щоб уникнути серйозних несправностей та небезпеки на дорозі;
  • поява вібрації. Вона виникає при зношуванні шарнірів, коли під час роботи вони не можуть правильно балансуватися. У цьому випадку також чути хрускіт деталі;
  • постукування під час їзди. Виникає в результаті зношування, причому в авто із заднім приводом сторонні шуми видає як зовнішній, так і внутрішній елемент. У передньопривідному елементі чути хрускіт тільки останнього.

Необов'язково бути майстром з ремонту автомобілів, щоб розпізнати зламання ШРКШ. Враховуйте, що перелічені вище симптоми виникають і внаслідок інших несправностей кермового керування чи підвіски. Щоб точно визначити, необхідно звернутися на СТО та зробити професійну діагностику.

Як перевірити внутрішній ШРКШ на несправності

Поширені несправності ШРКШ

Є кілька несправностей, з якими найчастіше стикаються власники автомобілів під час перевірки цього вузла.

Розрив пильовика

Така проблема властива недорогим гумовим деталям, дорогий термопластик більш стійкий до пошкоджень. З часом і під впливом негативних факторів — наприклад, негативних температур, сильного тертя, механічних навантажень — деталь може розірватися.

Часто це відбувається після їзди бездоріжжям, тому після такої подорожі необхідно перевірити стан запчастини. Визначити розрив пильовика можна за наявності плям мастила на внутрішній стороні колеса.

Зношування кульок кочення

Це елементи конструкції шарніра, які постійно переміщуються обоймою. Знос пов'язаний з механічними навантаженнями, завершенням терміну експлуатації, великим пробігом, потраплянням всередину бруду та пилу. Якщо ігнорувати проблему, надалі доведеться зіткнутися з розривом пильовика.

Вихід з ладу опорного підшипника

Цю деталь встановлюють на додатковому валу, необхідному для більшої довжини механізму ШРКШ (бо двигун не завжди розміщений строго по центру). Під час перевірки внутрішнього елемента обов'язкова діагностика стану підшипника. Він ламається з природних причин.

Можливі й інші несправності:

  • вихід із ладу голчастого підшипника трипоїда;
  • облом або зрізання шліцьової частини;
  • вироблення опорного підшипника кочення.

Внаслідок появи іржі або завершення терміну експлуатації виходить з ладу також кільце системи АВС, його можна замінити окремо або в комплекті.

Як провести діагностику внутрішнього ШРКШ самостійно

Цей процес не складний, спеціальне обладнання чи інструменти не знадобляться. Якщо ви помітили ознаки несправності внутрішнього ШРКШ або хочете провести діагностику, просто:

  • заведіть автомобіль;
  • увімкніть передню передачу;
  • поверніть кермо в праву чи ліву сторону до упору;
  • рушайте з місця.

Якщо ви чуєте сторонні звуки та вібрації у районі колеса, з високою ймовірністю запчастину пошкоджено. Але повторна діагностика все одно потрібна, оскільки така ознака може повідомляти про зламання ступичного підшипника. Це спосіб, як перевірити ШРКШ, не знімаючи колеса.

Також можна включити нейтральну передачу, поставити авто на ручник, вирівняти колеса та вивісити їх домкратом. Перевірка здійснюється із запущеним двигуном на першій передачі. При підозрі на зламання необхідно одразу звертатися до автосервісу.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00