спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Як перевірити генератор автомобіля власноруч?

Дуже часто причиною акумуляторної батареї, що швидко розряджається, на авто можуть бути неполадки з генератором. Саме цей пристрій відповідає за вироблення електрики під час роботи двигуна внутрішнього згоряння. Агрегат забезпечує заряджання АКБ, а також живить бортову панель.


Щоб точно визначити причину несправностей, необхідно переконатися, що проблема саме в електрогенераторі, а не в акумуляторі. Тому сьогодні розповімо, як перевірити генератор на машині самостійно. Зробити це нескладно, можна впоратися навіть у домашніх умовах.

Як перевірити генератор автомобіля власноруч

Для чого проводити перевірку генератора на авто?

Більшість представлених агрегатів автомобілів схожі між собою за конструкцією. Діагностика генератора своїми руками проводиться практично за однаковим алгоритмом для різних марок і моделей авто, тому розібратися з нею не важко.

Якщо ви помітили, що на панелі приладів загорівся значок АКБ, це не завжди може вказувати на проблеми з самою батареєю. Важливо точно визначити причину зламання, щоб швидко та ефективно усунути її. Якщо на панелі світиться лампочка акумулятора, це в більшості випадків пов'язане з неполадками генератора.

Враховуючи, що представлений пристрій можна перевірити досить швидко, навіть не знімаючи, рекомендується проводити самодіагностику при перших ознаках неполадок. Робити це потрібно обов'язково, адже сама перевірка не займає багато часу, але дозволяє уникнути серйозних проблем як із самим пристроєм, так і авто загалом.

Причини несправності генератора

Це автомобільне обладнання належить до технологічно нескладних. Установка являє собою електродвигун, який генерує струм, перетворюючи механічну енергію в електричну. Складається такий пристрій з ротора, що обертається, нерухомого статора, щіткового вузла, а також реле.

Серед головних проблем з розглянутим агрегатом можна виділити такі:

  1. Заклинювання підшипника. Якщо ви виявили таку проблему, це означає, що генератор зношений або забруднений. Під час експлуатації бруд та пил з дороги може потрапляти на підшипники, через що їх починає підклинювати або заклинювати повністю. У такому разі агрегат перестає обертатися і більше не виробляє електричного струму.
  2. Заклинювання самого генератора. Як перевірити автогенератор на цю проблему? Дуже просто — в результаті він перестає обертатися. Причиною цього може стати обрив або ковзання ременя. Щоб точно встановити проблему, агрегат краще зняти перед перевіркою.
  3. Прогоряння обмотки ротора чи статора. Це наслідок попадання в генератор солі, пилу та бруду з дороги. Нагромаджуючись, вони роз'їдають обмотку, через що відбувається замикання. Внаслідок цього пристрій перестає виробляти електричний струм.
  4. Несправності зі щітковим вузлом. Під час роботи пристрою ці графітові стрижні постійно переміщаються, стираються і згодом стають непридатними. Єдиним правильним розв'язанням такої проблеми вважається їхня заміна.
  5. Пролом реле. Завдання цього елемента полягає у регулюванні подачі заряду на АКБ. Воно керує силою струму та напругою. Якщо реле несправне, заряджання не відбувається. При зламанні елемент необхідно замінити.

Перераховані вище проблеми призводять до виходу з ладу генератора і вимагають ретельної перевірки.

Які ознаки повідомляють власника про несправність?

Перш ніж шукати інформацію про те, як перевірити генератор у домашніх умовах необхідно знати, за якими прикметами можна визначити, що він зламався. Найчастіше на них вказує миготливий значок на панелі приладів.

  1. Також ознакою неполадок з генератором може бути акумуляторна батарея, що постійно розряджається. Особливо вас має це насторожити, якщо АКБ нова, нещодавно пройшла обслуговування або щойно заряджалася.
  2. Визначити проблеми з агрегатом можна ще й через недостатньо яскраве світіння приладів у машині. Наприклад, фари стали тьмянішими або приладова панель недостатньо яскрава. Це є ознакою того, що автомобіль бере електроенергію від батареї, а не генератора.
  3. Також на неполадки з агрегатом можуть вказувати сторонні звуки, скрегіт, стукіт, яких не повинно бути при нормальній роботі агрегату.

Якщо ви помітили хоч одну з представлених ознак, варто поцікавитися, як перевірити генератор на авто у домашніх умовах або звернутися до станції технічного обслуговування.

Способи перевірки генератора без зняття з авто

Провести якісну діагностику цього автомобільного агрегату можна, не гаючи часу на демонтаж. І тому існує кілька перевірених часом методик.

Перший спосіб передбачає використання мультиметра. Це універсальний вимірювальний інструмент, що дозволяє не тільки визначити напругу, опір та силу струму, а й протестувати дроти на обрив. Як перевірити автомобільний генератор таким приладом?

Спочатку виміряйте напругу на вимкненому двигуні. У нормі показник повинен становити 12,5-12,7 В. Далі потрібно завести мотор і провести ті ж виміри при вимкнених приладах. Показник має становити 13,8 – 14,5 В.

Потім увімкніть все обладнання у машині та знову проведіть виміри напруги. Вона не повинна просідати нижче 14 В. Якщо підсумкові параметри нижчі, пристрій потребує діагностики, а можливо, ремонту.

Що робити, якщо мультиметра немає? Для цього існує ще один спосіб, він є більш поширеним, ніж перший і досить простий. Головне бути максимально обережним. За допомогою ключа ослабте негативну клему батареї, але не знімайте її повністю.

Потім заведіть двигун і дайте середнє навантаження, не заглушаючи двигун. Після цього зніміть клему і відсуньте її убік. Якщо авто працює рівно, фари не тьмяніють, а панель приладів світиться яскраво, то обладнання працює нормально. Коли в процесі перевірки двигун глухне, це говорить про те, що динамо потребує додаткової ретельної діагностики.

Як перевірити генератор автомобіля власноруч

Особливості тестування генератора зі зняттям з авто

Серйозні несправності можуть вимагати демонтажу агрегату, окремої діагностики всіх його компонентів. Один із часто застосовуваних способів перевірки знятого генератора — це оцінка стану щіток і кілець. Для цього необхідно виміряти їх висоту та діаметр. Висота щіток має бути 4,5 мм, а діаметр кілець — 12,8 мм. Якщо ці параметри нижчі, необхідно замінити деталі, інакше пристрій не працюватиме правильно.

Також важливо протестувати діодний міст — це один з найефективніших способів, як перевірити роботу генератора на машині. Для цього вимірюють опір та провідність. Спочатку діагностують пластини випрямляча, при цьому тестер повинен показувати односторонню провідність.

Для діагностики генератора корисно також перевірити регулятор напруги, якщо АКБ заряджається некоректно. Вимірювання цього параметра слід проводити на оборотах; нормальні значення мають бути в межах 14,4-15 В. При діагностиці генератора необхідно також перевірити статор та ротор.

Опір статора має бути близько 0,2 ома. Якщо агрегат перевірить шум, це може вказувати на замикання. Для ротора опір має становити від 2,3 до 5,1 ома. Перевищення цього діапазону свідчить про поганий контакт між кільцями та висновками, а надто низький показник вказує на замикання витків. І тут проблема з генератором очевидна.

Існує безліч методів, як перевірити динамо автомобіля, кожен з яких дозволяє швидко та ефективно виявити можливі несправності та своєчасно звернутися до фахівців. Своєчасне виявлення проблем дозволить провести ремонт генератора якісно і запобігти зламанню автомобіля в невідповідний момент.

Як уникнути ламання генератора

Регулярна перевірка агрегата продовжить термін його експлуатації та дозволить заощадити на дорогому відновленні. Крім діагностики, варто дотримуватись таких рекомендацій:

  • необхідно подбати про заземлення. Це дозволить не тільки уникнути короткого замикання, а й запобігти ураженню струмом;
  • бажано проводити візуальний огляд щодня. Такі дії дозволять запобігти зламанню, перевірити цілісність корпусу;
  • важливо перед кожним виїздом перевіряти стан контактів;
  • не зайвим буде постійний контроль рівня мастила та охолоджувальної рідини. Від цього залежить швидкість зносу двигуна та до перегріву генератора.

Також у процесі експлуатації автомобіля періодично варто стежити й за підшипниками, а також за кришкою генератора. Дотримуватися цих рекомендацій нескладно, це найпростіший і ефективний спосіб уникнути серйозних несправностей. Ще одна важлива вимога — регулярний техогляд на СТО за регламентом виробника та при зміні сезону.

Не варто нехтувати діагностикою генератора, тим більше що провести її можна легко в домашніх умовах. Краще запобігти ламанню, ніж потім проводити серйозний ремонт, який обійдеться дуже недешево.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00