спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Як перевірити компресію двигуна?

Силовий агрегат – основний вузол, від якого залежить стан автомобіля. Для оцінки його технічного стану без розбирання важливо знати, як перевірити компресію двигуна.


Це один із найголовніших параметрів, від яких залежить робота двигуна. На нього безпосередньо впливає стан газорозподільного механізму і циліндропоршневої групи — вузлів, які схильні до зносу.

Як перевірити компресію двигуна?

Навіщо перевіряти компресію: яку інформацію можна дізнатися

Саме так можна визначити стан силового агрегату без застосування дорогого обладнання власноруч. Виміри проводять як для бензинових, так і дизельних ДВЗ. За наслідками автовласник точно бачить відхилення від допустимого параметра тиску стиснення в циліндрах.

Вимірювати компресію можна у різний спосіб. Ця методика дозволить водієві виявити несправності не тільки в одному, а й одразу в кількох циліндрах. Крім того, у процесі простіше визначити стан клапанів, а саме, зрозуміти, настільки щільно вони прилягають до сідла.

Що буде, якщо не виміряти

Знати, як перевірити компресію двигуна в домашніх умовах необхідно уникнути зниження цього показника до критичних значень. У результаті виникає низка проблем:

  • відпрацьовані гази та частки горючої суміші потрапляють у картер. Це призводить до втрати силовою установкою тягових характеристик саме з цієї причини найчастіше потрібна перевірка компресії;
  • горюча суміш потрапляє в картер, у результаті мастило забруднюється і старіє;
  • підвищена витрата палива через його частковий витік.

При зниженій компресії подальша експлуатація авто коштує дуже дорого. Якщо в результаті перевірки було виявлено відхилення, доведеться ремонтувати поршневу групу, такі роботи виходять недешево. Найчастіше компресія знижується з таких причин:

  • поява нагару на стінках циліндрів та поршнях;
  • ушкодження прокладання ГБЦ, клапанів;
  • прогоряння поршнів, тріщини циліндрів;
  • засмічення повітряного фільтра.

Внутрішні деталі двигуна не можна розглянути не розбираючи агрегат. Саме тому для своєчасного виявлення несправностей варто вимірювати компресію двигуна.

Як це зробити

Для перевірки такого важливого параметра знадобиться спеціальний прилад, який називають компресометром. Його легко купити у будь-якому автомагазині, він коштує недорого. Можна придбати також компресограф, який не лише виконує виміри, а й графічно фіксує результати.

При виборі компресометра необхідно брати до уваги моделі з різьбовим наконечником. З його допомогою установку можна вкрутити у свічковий отвір. Якщо цього елемента немає, точність результатів буде нижчою. Бажано, щоб у голівці знаходився клапан фіксації тиску. Якщо він знаходиться під манометром, показники будуть не такі точні.

Як перевірити компресію двигуна?

Як зробити виміри на бензиновому ДВЗ

Перш ніж це робити, необхідно:

  • розігріти двигун до 80-90 градусів. Силова установка буде працювати, доки не запуститься вентилятор, потім заглушиться. Це необхідно, щоб підвищити плинність моторної оливи;
  • відключити подачу пального — інакше під час виміру паливо опиниться в камері згоряння;
  • викрутити всі свічки. На заміну в циліндр, що перевіряється, вкручують компресометр;
  • переконатися у справності стартера та повністю зарядити акумулятор.

Тепер розглянемо, як правильно перевірити компресію у двигуні. Після підготовки першого циліндра приступають для його тестування. Для цього необхідно запустити стартер — він, своєю чергою, починає обертати колінвал доти, поки на компресометрі не перестане підвищуватися тиск.

Максимальний показник приладу необхідно зафіксувати, а потім порівняти із заводським. Тепер потрібно повторити всю послідовність дій окремо для кожного циліндра. Це допоможе зрозуміти, в якому зносилися складники поршневої групи.

Розбираючись, як правильно заміряти компресію у двигуні, важливо знати, які параметри вважаються нормою. Параметр, який повідомляє про стан поршневої групи, вимірюється в psi (фунти/дюйм2) або в барах. Для бензинового мотора норма – 120-170 psi (8-12 бар).

Якщо після зупинки колінвала тиск різко падає у всіх циліндрах, потрібно міняти прокладку ГБЦ. За результатами перевірки також потрібно порівняти усі отримані показники. Якщо в якомусь із поршнів компресія нижча за норму, це вірна ознака несправності. Необхідна точніша діагностика та ремонт.

Що ще потрібно попередньо зробити та перевірити

Якщо на вашому авто встановлена МКПП, необхідно включити підвищену передачу і поставити машину на ручник (можна використовувати упори противідкотні). Якщо повітряний фільтр засмічений, перед проведенням вимірювання його потрібно замінити. У бензиновому двигуні також вимикають систему запалювання.

У конструкціях з механічною бензопомпою ефективно відключити подачу палива можна шляхом від'єднання магістралі з наступним заглушенням патрубка. В авто з електробензопомпою достатньо прибрати з реле контакт. Місця, де встановлені свічки запалювання, необхідно ретельно зачистити від бруду.

Розбираючись, як самому перевірити компресію двигуна краще запросіть помічника. Його завдання — вичавити педаль акселератора до упору, тоді при проведенні вимірювань дросельна заслінка буде відкрита, а опір у впуску знизиться.

Процес перевірки на дизельному ДВЗ

У цьому випадку до процедури також потрібно підготуватися. Перший крок — відключення подачі пального, для цього потрібно відтиснути вниз важіль відсічки, розташований на ПНВТ. Можна також відключити електромагнітний клапан на паливопроводі, тоді подача пального заблокується.

Перш ніж розбиратися, як поміряти компресію на дизелі, необхідно добре прогріти двигун і викрутити всі свічки розжарювання. Як і у випадку з бензиновим мотором, компресометр встановлюють в один із циліндрів, а потім починають обертати колінвал.

Процедура гранично проста, на її виконання не потрібно особливих навичок. Розбираючи, як виміряти компресію в дизельному двигуні важливо відзначити, що нормативні показники такого агрегату відрізняються від бензинового. Якщо з агрегатом все гаразд, значення може досягати 300 psi (20 бар), або навіть більше.

Що робити, якщо немає компресометра

Буває, що виміри потрібно виконати терміново, але приладу під рукою немає. В цьому випадку все одно можна виконати процедуру, але результати будуть менш точними. Щоб дізнатися показники компресії, візьміть стандартний ключ і викрутіть свічки у всіх циліндрах, залишивши незайманим тільки один для герметичності.

Подальша послідовність дій така:

  • зняти одне переднє колесо;
  • провернути вручну колінвал для цього потрібно буде докласти зусилля, в чому і полягає сама процедура;
  • так необхідно зробити для кожного циліндра, а потім порівняти зусилля, що додаються.

З таким завданням зможе впоратися лише людина з досвідом, яка раніше вже проводила подібні операції. Оскільки результати не будуть абсолютно точними, ними можна керуватися лише для того, щоб зрозуміти, чи варто звертатися до сервісу.

Як перевірити компресію двигуна?

Процес перевірки на холодному або демонтованому двигуні

Якщо силова установка не запускається, можливо складники поршневої групи вийшли з ладу. Перевірити компресію у двигуні своїми руками, в такому випадку, можна, якщо температура двигуна така ж, як і навколишнього середовища. Тобто він добре охолонув.

Процес вимірювання на холодному ДВЗ такий самий, як і на гарячому. Але результати будуть відрізнятися, тому що коли температура двигуна висока, показники тиску в циліндрах теж вищі. Виконати виміри можна й у тому випадку, якщо силова установка демонтована з автомобіля.

Оскільки у знятому вигляді ДВЗ холодний, тиск у циліндрах буде нижчим, ніж тоді, коли він знаходиться в гарячому стані. Тому виміри в такому випадку проводять шляхом ручного обертання колінчастого валу за допомогою ключа. При цьому один циліндр завжди повинен залишатися герметичним.

Коли краще заміряти — при гарячому або холодному ДВЗ

Автомобілісти дотримуються протилежно різних думок із цього приводу. Але якщо порівняти результати в першому та другому випадку, стає зрозуміло, що лише виміри на розігрітому моторі дають максимально точний результат. Тому немає сенсу чекати, поки він повністю охолоне, якщо немає критичних несправностей.

Коли мотор не заводиться, виміри можна зробити й на холодну, але важливо пам'ятати, що в першому та другому випадку нормативні показники відрізняються. Для точних результатів акумулятор має бути повністю зарядженим. Все тому, що АКБ витримує підвищені навантаження у процесі обертання стартера.

Якщо двигун попередньо демонтували або тестування проводиться вручну без компресометра, заряджати акумулятор не потрібно. Знаючи, як правильно вимірювати компресію, ви завжди зможете зробити це самостійно до звернення до сервісу, щоб точно розуміти, чи вимагає двигун ремонту.

Розшифровка результатів

Якщо різниця показників не більше 1 атм., це говорить про те, що зламання двигуна не пов'язане з циліндрами. Коли підсумкова цифра вище, отже, ЦПГ перебуває у нормальному стані, та її знос нерівномірний.

Не варто вважати, що надто занижена компресія обов'язково говорить про зламання. Таке буває, якщо в зламаному циліндрі накопичилося дуже багато мастила. Тому огляньте свічки та перевірте, в якому вони стані. Якщо бачите сліди нагару, можливо, зносилася напрямна клапана або несправне оливознімне кільце.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00