Заміна антифризу авто: як часто її потрібно робити
Поповнення рівня та заміна витратних рідин – звичайні процедури кожному за водія. Це необхідно для нормальної та безпечної експлуатації транспортного засобу. Навіть автолюбитель-новачок повинен знати, як часто міняти антифриз або охолоджувач.
Так називається рідина, яка запобігає перегріву двигуна внутрішнього згоряння шляхом відведення від нього зайвого тепла. Вона дозволить уникнути «закипання» в дорозі, тому необхідна для авто будь-якої марки та моделі. Термін служби цього розхідника обмежений, тому що присадки виробляють свій ресурс.
Що таке антифриз і навіщо його міняти
Ця рідина є холодоагентом, що підтримує нормальне функціонування ДВС. Коли вона зберігає всі характеристики, температура силової установки не перевищує 80–90 градусів. Про нестачу антифризу повідомляє панель приладів, у цьому випадку водій помічає, що мотор гріється дуже швидко й занадто сильно.
Щоб такого не трапилося посеред дороги, краще доливати рідину вчасно. При перегріві двигун споживає більше палива, ніж зазвичай, втрачає потужність. Крім того, виникають серйозні пошкодження на кшталт деформації поршневих кілець, розширення корпуса циліндра, попадання у вихлопну систему мастила. У результаті деталі ДВЗ швидше виходять із ладу.
Знати, через скільки змінюється антифриз, важливо, щоб уникнути корозії силової установки. Якщо холодоагент перебуває в системі занадто довго, у ньому накопичуються пил та сміття. Внаслідок цього рідина змінює колір, а при контакті з металевими деталями руйнує їх. У результаті через корозійний пласт радіатор гірше віддає тепло, двигун перегрівається й виходить із ладу.
Від чого залежить періодичність заміни
Для кожного автомобіля встановлюють конкретні терміни, тому достатньо звертати увагу на поради виробника. Але термін служби охолоджувача також залежить від віку транспортного засобу. У новому авто рідина зберігає всі характеристики та продовжує виконувати свої функції протягом 10 років.
У машин віком 10–15 років і більше доливати антифриз необхідно кожні 2–5 років або через 50 тисяч кілометрів. Є й інші фактори, що впливають на періодичність заміни антифризу:
- тип охолоджувача. Він буває лобридним, силікатним, карбоксилатним;
- умови, у яких їздить водій;
- пробіг;
- стан двигуна та системи охолодження.
Навіть точно знаючи, як часто доливати антифриз, водій має бути готовим до позаштатних ситуацій. Трапляються випадки, коли міняти рідину доводиться раніше. Про це може повідомляти відповідний індикатор на панелі приладів – так електронний блок подає сигнал про несправність.
Якщо ви помітили, що витрата палива значно збільшилася без вагомих причин, перевірте стан та рівень охолоджувача. Якщо рідина використовується занадто довго, у ній можуть накопичитися залишки шкідливих силікатів. Тоді вона стає небезпечною для металевих деталей двигуна, тому користуватися нею далі не можна.
Як зрозуміти, що потрібен новий антифриз: візуальні ознаки
Іноді не завадить контролювати стан охолоджувача. Так буде простіше вчасно визначити, що рідина не справляється зі своїми функціями. Розібратися допоможе таблиця з докладними описами:
Ознаки пошкодження рідини |
Причини |
Коли потрібно замінити |
Поява пластівців, піни, осаду |
Доливали неякісну, невідповідну рідину |
Терміново – не пізніше, ніж через 1–2 дні |
Запах горілого, масляні розводи |
Охолоджувач змішується з мастилом картера двигуна через прокладку |
1–2 дні при сильному забрудненні; в інших випадках протягом 1–2 тижнів |
Рудо-бурий відтінок, видно частинки металу |
Корозія внутрішніх деталей |
Не пізніше ніж через 1–2 тижні |
Чорний колір |
Гумові компоненти охолоджувального контуру сильно зношені або зруйновані |
|
Загустіння рідини біля кришки або повністю всієї |
В антифриз потрапила вода, або водій не дотримувався регламенту зміни. Можливо, вибрана рідина не підходить |
|
Постійне зниження рівня в бачку |
Порушена герметичність системи охолодження |
Доливання до потрібного рівня з перевіркою герметичності |
Звичний регламент заміни антифризу не діє, якщо рідина зіпсувалась. Якщо в ній видні сторонні частинки, вона змінила консистенцію або колір, отже, вже не справляється з охолодженням і не оберігає двигун від корозії зсередини. Якщо не замінити склад терміново, відбудеться закорковування каналів.
Зрозуміти, що в антифризі знаходиться мастило, можна не лише за появою розводів, а й за іншими ознаками:
- маслянисті відкладення внизу на кришці;
- плями в емульсії;
- неприємний запах.
Якщо охолоджувач втратив свої властивості через несправність (наприклад, через зношування гумових елементів контуру або корозії), перед доливанням нової рідини необхідно усунути основні несправності. Коли антифриз набуває желеподібного стану, при низьких температурах на вулиці його змінюють не через 1–2 тижні, а відразу.
Вимоги автоконцернів та тип рідини як важливі фактори заміни
У кожної марки авто свої особливості, тому періодичність заливання нового охолоджувача визначає виробник. Числа, що вас цікавлять, дивіться в інструкції від виробника. Одні компанії встановлюють термін заміни антифризу в кількості років:
- BMW – 4 роки;
- Ford – 10 років;
- Mercedes – 5 років;
- Mitsubishi – 4 роки;
- ВАЗ старі моделі («Нива», «Класика») – 2 роки.
Інші встановлюють періодичність за кількістю кілометрів пробігу:
- Hyundai – 200 тис. км або 10 років, потім через кожні 30 тис.;
- KIA – 120 тис. км або 8 років;
- Nissan – 90 тис. км або 5 років, потім кожні 60 тис. км;
- Renault – 90 тис. км або 6 років;
- Toyota – 160 тис., потім 80 тис. км;
- Skoda – 90 тис. км або 6 років.
Для деяких марок авто немає обмежень щодо термінів заміни. Це такі автомобілі, як GM, Mazda, Volkswagen. Вказані вище регламенти дійсні лише в тому разі, якщо водій купує сертифіковані холодоагенти, рекомендовані для конкретної марки та моделі.
Визначити, через скільки міняти охолоджувальну рідину, можна також за її типом. Необхідно ознайомитись з інформацією на етикетці. Систематизуємо її в таблиці нижче:
Тип кулера |
Тип присадок |
Призначення |
Терміни |
1 ‒ G11, тосол |
Неорганічні |
Для старих автомобілів (наприклад, ВАЗ) |
50–60 тис. км, 2 роки |
2 ‒ G12 (OAT) |
Органічні, карбосилікатні |
Для двигунів з алюмінію (в основному) |
90–120 тис. км, 5 років |
3 ‒ G12+ (HOAT) |
Органічні, неорганічні |
Універсальний |
90–120 тис. км, 5 років |
4 ‒ G12++ і G13 (низькогібридні) |
Органічні, неорганічні |
Універсальний |
250 тис. км, 8 років |
Які ще фактори впливають на терміни заміни
Є й інші нюанси, через які періодичність може змінюватись:
- стан контуру охолоджувача. Мається на увазі, настільки він зношений. У разі потрапляння всередину іржі стандартний термін заміни скорочується на 30%;
- клімат. Якщо часто їздити на машині з максимальними навантаженнями при високих температурах, необхідно доливати й міняти охолоджувач частіше;
- тип рідини. Коли з якихось причин доводиться заливати невідповідну, користуватися нею довго не можна.
Деякі водії визначають періодичність заміни тосолу за сезоном, тобто думають, що його обов'язково потрібно змінити в середині осені/початку зими. Виробники не висувають такої вимоги – необхідність у цьому є тільки в тому разі, якщо влітку доводилося доливати багато води.
Частота заміни антифризу залежить від багатьох факторів – не тільки від марки та моделі авто, а й від типу рідини. Ті, хто їздить мало та постійно проводить техобслуговування, рідше купують новий охолоджувач.
м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: [email protected]
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00