спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Заміна мастила в коробці передач-автомат: як часто це потрібно

АКПП – один із найважливіших вузлів в автомобілі. Кожен водій повинен знати, як часто міняти мастило в коробці автомат, щоб уникнути пошкодження та дорогого ремонту. При правильному догляді цей елемент автомобіля продовжує стабільно працювати до кінця експлуатації.


Мастило коробки передач називають також ATF. Одні водії думають, що його взагалі не треба доливати, інші звертаються на автосервіси для заміни через декілька тисяч кілометрів пробігу. Рідина однозначно потребує зміни, адже з роками стан трансмісії погіршується.

Заміна мастила в коробці передач-автомат: як часто це потрібно

Навіщо потрібне мастило в коробці передач

У складі цієї рідини дуже багато різноманітних інгредієнтів. Це основне мастило, а також присадки, останніх може бути декілька десятків. Головні завдання, які виконуються розхідником, – змащення поверхонь, що труться, і відведення зайвого тепла від деталей, які сильно гріються. Він також працює разом із гідравлічною системою управління та гідротрансформатором (при їх наявності).

Знати, коли міняють мастило в коробці автомат, необхідно, щоб трансмісія завжди працювала стабільно, без пробуксувань та ривків. Це можливе лише в тому разі, якщо рідина зберігає початкові характеристики. Від неї безпосередньо залежить низка факторів:

  • стабільна робота вузлів, що змащуються;
  • запобігання перегріванню;
  • функціонування гідравліки під час перемикання передачі.

Згодом характеристики рідини погіршуються, і вона не так добре справляється зі своїми завданнями. Це зумовлено насамперед довгою роботою при високих температурах (навіть при нормальному режимі значення можуть досягати 150 градусів). При засміченні теплообмінника або агресивному стилі їзди мастило приходить у непридатність ще швидше.

Для чого і як часто міняти мастило

Оскільки з роками розхідник не зберігає початкових характеристик, він не так добре відводить тепло та не підтримує стабільну роботу вузла. Присадки з часом відпрацьовують ресурс, саме мастило поступово засмічується частинками від редукторів підшипників та інших деталей.

Регламент заміни мастила в АКПП вказаний в інструкції з експлуатації транспортного засобу, він може відрізнятись для автомобілів різних марок. Не завжди виробник вказує терміни, але це не означає, що розхідник у коробці вічний. У середньому періодичність становить 50–80 тис. км пробігу. Додатково необхідно встановити новий фільтр.

Якщо продовжувати їздити з відпрацьованим мастилом, термін служби коробки скорочується. У результаті доведеться зіткнутися зі складними несправностями та дорогим ремонтом. Наприклад, при зниженні здатності рідини нейтралізувати кислоти насамперед страждають ущільнювачі та провідні поверхні.

Чому виробники стверджують, що мастило міняти не треба

Деякі водії впевнені, що мастило розраховане на весь термін експлуатації транспортного засобу. До середини 2010 року практично всі автовиробники вказували приблизний термін заміни, тобто вимагали з певною періодичністю заливати нову рідину. Пізніше технологія виробництва АКПП стала досконалішою.

Зараз такі великі концерни, як БМВ, «Мерседес», «Ауді», прагнуть випускати автомобілі, у яких не треба буде міняти мастило коробки. Так, на п'ятиступеневих вузлах типу 722.6 було зазначено, що мастило розраховане на весь період експлуатації. Незабаром його почали наносити на всі коробки типу ZF. Але ці заяви не означають, що рідина вічна – просто заливати її потрібно рідше, раз на 3 роки або кожні 120–130 тис. км.

Говорячи про мастило, залите на весь період експлуатації, виробник має на увазі гарантійні 5 років. Мається на увазі, що після цього автовласник придбає нову машину, але так буває далеко не завжди. У сучасних дорожніх реаліях та при постійних високих навантаженнях рідина втрачає властивості ще раніше.

Коли міняти мастило в роботизованій коробці передач

У такого вузла триваліший інтервал використання рідини, оскільки він не настільки вимогливий до неї. У середньому термін становить кожних 100 тисяч кілометрів пробігу. У деяких автомобілях такого типу мастило необхідне тільки для редукторної частини, при цьому немає особливих вимог до його чистоти.

Перераховані вище факти не стосуються роботизованих коробок із гідравлічною системою керування. У таких машин частота заміни мастила приблизно така ж, як і в авто з автоматичною коробкою передач, у деяких це доводиться робити навіть частіше – через кожні 40–50 000 км пробігу (якщо керівна й редукторна частини мають один мастильний контур).

Інтервали для автомобілів різних виробників

Як уже писалося вище, кожен автоконцерн висуває свої вимоги до експлуатації машин з АКПП. Розглянемо, через скільки потрібно міняти мастило в коробці автомат для деяких популярних авто:

Бренд

Тип коробки передач

Частота заміни

Renault

Варіатор

Тільки у випадку ремонту, рекомендовано через 50–60 тис. км.

Hyundai

АКПП

90 тис. км

Volkswagen

Роботизована

60 тис. км

Toyota

АКПП

Через кожні 40 тис. км необхідно перевіряти стан мастила та міняти при втраті ним характеристик

Lada

АКПП

75 тис. км

Mazda

АКПП

45 тис. км

Мерседес

АКПП

60 тис. км

БМВ

АКПП

Не регламентовано, але рекомендовано кожні 60–80 тис. км.

Форд

АКПП

Не регламентовано, але рекомендовано кожні 60–80 тис. км.

 

У будь-якій коробці мастило з часом старіє, тому навіть у тому разі, якщо виробник не вказує регламент, необхідно дотримуватися середніх термінів.

Заміна мастила в коробці передач-автомат: як часто це потрібно

Як зрозуміти, що настав час міняти мастило

Буває, що час за рекомендаціями виробника ще не настав, але коробка передач вже поводиться некоректно. У такому разі необхідно звернутися до автосервісу для діагностики, не виключаючи, що доведеться замінити мастило. Розглянемо основні ознаки, як зрозуміти, що потрібно міняти мастило в коробці автомат.

Їзда з ривками, втрата динаміки

Як вже писалося вище, згодом навіть найдорожче і якісне мастило втрачає свої характеристики. Про те, що воно вже не справляється зі своїми функціями, повідомляють такі ознаки:

  • нестабільність, ривки під час руху;
  • постукування в коробці;
  • проблеми при наборі швидкості.

Якщо не звертати уваги на ці симптоми й не змінювати мастило, надалі може знадобитися складний та дорогий ремонт АКПП. Багато водіїв стикаються з необхідністю заливання нового розхідника не за регламентом, а за фактом несправності, особливо якщо в інструкції терміни не вказані.

Перевищення допустимої температури трансмісії

Якщо рідина втратила свої властивості, вона більше не справляється з відведенням зайвого тепла. Отже, виникає перегрівання. Це дуже небезпечне явище, яке може призвести до повного виходу з ладу трансмісії, тому ігнорувати проблему не можна.

Проблеми під час перемикання передач

У машинах з автоматичною коробкою рідина проходить невеликими каналами. Згодом вони засмічуються металевою стружкою, пилом, іншими дрібними елементами та частинками. У результаті при перемиканні передач водієві доводиться робити зусилля, він може помітити, що важіль почав рухатися повільніше, ніж зазвичай.

Якщо під час роботи АКПП чути сторонні звуки та вібрації, видні сліди підтікання мастила, це означає, що настав час звернутися в сервіс для заміни розхідника.

Чому потрібна заміна мастила

Як уже згадувалося, згодом рідина втрачає свої характеристики через перегрівання та засмічення дрібними частинками від металевих деталей. Інтервал заміни мастила в АКПП може бути коротшим зазначеного виробником – з такою проблемою стикаються водії, які вважають за краще їздити агресивно, на високих швидкостях та по поганих дорогах.

Серед інших причин швидкого відпрацювання ресурсу розхідника наступні:

  • часте простоювання в пробках за умов мегаполіса;
  • їзда при екстремально високих або низьких температурах у регіонах з дуже холодною зимою та спекотним літом;
  • часте пересування з причепом, буксирування інших транспортних засобів.

У таких умовах рідина втрачає свої властивості набагато швидше, ніж зазвичай. Необхідно замінити її до появи перших ознак несправності, оскільки вони повідомляють про погіршення стану вузла.

Частота заміни мастила в АКПП передбачає як повне, так і часткове доливання. Не завжди водій може перевірити рівень мастила самостійно, тому для проведення такої процедури необхідно звертатися до професійного сервісу.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00