Корозія кузова автомобіля: як її уникнути
Іржа з часом з'являється на будь-якій машині, не виключаючи дорогих марок та моделей. Це явище властиве всім виробам та конструкціям з металу. Але кожному водієві важливо знати, як захистити авто від корозії, щоб продовжити термін експлуатації надовго.
Іржа найчастіше з'являється в місцях зварних з'єднань і порожнинах, де постійно накопичується волога. Регулярна профілактика у поєднанні із професійними заходами допоможуть уникнути корозії будь-якого автомобіля. Це одна з обов'язкових косметичних процедур, її проводять незалежно від віку, умов експлуатації, стану кузова транспортного засобу.
Що таке корозія і чому вона з'являється
Простими словами – це довгий і складний хімічний процес, коли метал перетворюється на іржу. Це відбувається під впливом кисню та води, тому повністю уникнути ураження за відсутності захисту неможливо. Сіль містить іони хлору, тому прискорює появу іржі — цієї речовини багато в реагентах для посипання доріг.
При підвищенні температури та показників вологості корозія розвивається швидше. Згодом вона стає серйозною проблемою для автомобіліста, адже з'являється у важкодоступних та непомітних місцях, поступово поширюючись. Вразливий не тільки кузов, але також поверхня днища авто. Ця частина контактує з піском і щебенем на дорогах, стикається з водою, сіллю, що вилітає з-під коліс.
Які ділянки найбільш чутливі до корозії
Зварна або клепана конструкція з металу включає велику кількість порожнин та точок контакту. Будь-які з них можуть виявитися слабкими, але найчастіше від корозії страждають:
- нижня частина дверей і поріг – вони розташовані близько до дороги, тому першими приймають удар під час їзди по калюжах, мокрому покриттю, снігу;
- ніші над колесами та задні дахи. Вони страждають від піску, пилу, постійно контактують із реагентами для посипання доріг;
- передня половина капота. До нього неминуче потрапляє дощова вода, наганяється потоками повітря;
- ділянки під обшивкою. Це складні ребра жорсткості, у яких накопичується волога;
- тріщини, сколи на покриття авто.
Ці ділянки потребують не тільки профілактики, а й повноцінного захисту. Одноразова обробка з часом втрачає ефект, її необхідно проводити повторно. Виробники забезпечують антикорозійний захист та надають гарантію, але він поширюється лише на наскрізну іржу та дефекти певних розмірів.
Антикорозійний захист від виробника.
Не варто вважати, що іномарка не чутлива до іржі завдяки заходам, вжитим виробником. Найефективніший спосіб, який використовується на більшості заводів – оцинковування кузова. Після нанесення відповідного покриття перші сліди корозії з'являються через 9 місяців чи рік. Надійність залежить від товщини захисного шару, його наявність не впливає на витрати палива.
Знати, як захистити кузов автомобіля від корозії, необхідно і власникам оцинкованих автомобілів. З часом покриття втрачає характеристики, після точкового зварювання шар цинку згоряє, перетворюючись на гальванічний елемент. Якщо не вживати заходів, іржа незабаром з'явиться на дорогому автомобілі. Відшкодувати збитки при такому ураженні практично нереально, за статистикою це вдалося лише 1% водіїв.
Які є способи захисту
Наявні методики ділять на пасивну, активну, перетворювальну, конструктивну. У першому випадку спеціальні суміші накладають лише на вразливі місця, у другому використовують суміші видалення вологи. Перетворювальний захист передбачає видалення іржі або перетворення її на ґрунтовку, конструктивний – застосування пристроїв анодного та катодного захисту.
Захист за допомогою антигравійної плівки
Фахівці сучасних СТО пропонують використовувати поліуретановий матеріал, який створює додатковий, міцний шар. Антикорозійна плівка забезпечує комплексний захист від:
- механічних пошкоджень на кшталт тріщин, подряпин;
- корозії шляхом недопущення прямого контакту з водою, піском та хімічними реагентами;
- вигоряння під впливом ультрафіолету;
- передчасного зносу ЛКП;
- пошкодження кольорового покриття під час чищення та миття.
Плівку можна наносити тільки на найвразливіші місця, а не на всю поверхню. Термін експлуатації – 2-3 роки, але потрібно враховувати, що ділянки, вже уражені іржею, не можна обробляти у такий спосіб.
Цю методику відносять до пасивних, у процесі можуть використовувати спеціальні мастики для обробки днища. Фахівці на СТО беруть суміші на каучуковій, смоляній основі або містять бітум, їх змішують з волокнистими добавками, мастилами. Попередньо на дно наносять засіб з антикорозійним ефектом.
Електрохімічний захист
Припускає накладання катодного струму або електрода, що запобігає появі іржі. Захист автомобіля від корозії таким способом передбачає застосування заземленого електричного блоку, підключеного до двигуна і кузова. Цей метод дозволить запобігти появі іржі, навіть якщо машина постійно зберігається просто неба, а не в гаражі.
Електрохімічний захист працює у 99% випадків, продовжує діяти протягом 10 років. На відміну від мастики, немає потреби у щорічному оновленні, можна додатково використовувати антикорозійні суміші. Так, вдасться надовго виключити негативний вплив погоди на кузов.
Нанесення ґрунтовки
Обробка металу таким складом проводиться перед фарбуванням, забезпечує надійне зчеплення кузова з шаром фарби. Додатково звичайна або фосфатна ґрунтовка виконує функції бар'єра для кисню та вологи, оберігаючи сталь від появи іржі. Але термін дії цього способу обмежений, тому незабаром доведеться шукати інший варіант.
Обробка антикорами
Так скорочено називають антикорозійні суміші, що продаються в аерозольних балонах. Деякі майстри використовують щільні субстанції — перед застосуванням їх нагрівають, а потім пензлем або розпилювачем наносять на поверхню автомобіля. Таку обробку роблять не рідше 1 разу на 3 роки, вона необхідна для днища та колісних арок, попередньо вимитих від бруду.
Захист кузова авто від корозії антикорами передбачає застосування засобів, що складаються з:
- інгібіторів, що уповільнюють хімічну реакцію іржі;
- плівкоутворювачів;
- спеціальних хімікатів, що витісняють вологу.
Створений водонепроникний шар якісно покриває поверхню металу.
Механічний спосіб
Це не основна, а додаткова методика, яка дозволить посилити дію головного захисту. Необхідна найуразливішим місцям, що найчастіше страждають від іржі. Передбачає встановлення підкрилок із пластику або гуми – вони знадобляться для днища, передньої половини капота, колісних арок, порогів.
Обробка прихованих порожнин, днища
Цим місцям в авто приділяють найбільше уваги. Вони повністю ізольовані від зовнішнього середовища, не вентилюються, тому збирають велику кількість води та солі. Згодом у кузові можуть з'явитися дірки, якщо не подбати про захист. Є суміші, розроблені саме для прихованих частин у машин з пробігом, які вже мають сліди іржі – наприклад, на восковій основі.
Заводський захист не забезпечить чудовий стан днища надовго. Ця частина авто постійно контактує з дорогою, тому сильно схильна до корозії. Раніше для обробки днища використовували мастики на основі бітуму, тепер віддають перевагу сумішам на восковій основі. Добре, коли у складі є 1/5 частина диспергованого алюмінію.
Що потрібно зробити для профілактики
Важливо не тільки знати, чим обробити авто від корозії, але й вживати заходів для уповільнення іржі:
- регулярно мити. Не можна залишати машину, покриту брудом, довго стояти у гаражі;
- давати висихати після миття. Якщо загнати вологий автомобіль у гараж, що погано провітрюється, незабаром у важкодоступних ділянках почне розвиватися корозія;
- постійно контролювати стан авто. Визначити появу іржі можна візуально, якщо оглядати кузов після кожної подорожі.
Антикорозійна обробка проводиться не обов'язково одним способом, нерідко поєднують кілька, щоб досягти кращого ефекту. Частота проведення залежить від обраного способу – фахівці рекомендують робити це 1 раз на 3 роки.
м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: [email protected]
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00