спорткар
Комплексний ремонт
вашого автомобіля на
СТО ПОВНОГО ЦИКЛУ
маслкар
Сертифікований сервіс
ТАЙР ЛЕНД потурбується
про Ваше авто
двигатель
Команда кваліфікованих
спеціалістів вирішить
будь-які проблеми

Ознаки пробитої прокладки ГБЦ

Кожен елемент конструкції транспортного засобу важливий і виконує певну функцію. При пошкодженні найменшої деталі наслідки можуть бути досить серйозними.


Якщо у вас трапилося зламання, заходи варто вживати якнайшвидше, адже потім доведеться платити за дорожчий та складніший ремонт. Що таке ГБЦ-прокладка, навіщо вона потрібна і які ознаки пробитої прокладки ГБЦ, розбиратимемося разом з вами в цій статті.

Ознаки пробитої прокладки ГБЦ

Що являє собою цей елемент?

Двигун автомобіля включає кілька елементів:

  • головка блоку циліндра (ГБЦ);
  • сам блок циліндрів;
  • колінчастий механізм;
  • піддон для оливи.

Як відомо з назви деталі, прокладка ГБЦ виступає у ролі якогось ущільнювача між головкою та блоком. Вона відповідає за герметичність циліндрів, тим самим захищаючи від витоку газу і не дає антифризу змішуватися з моторними оливами.

Щоб прокладка прогорала не так часто і швидко, її випускають із термостійких матеріалів:

  • сталі, склеєної шарами еластомеру, окантованої спеціальним силіконом;
  • міді (призначені переважно для спецтехніки);
  • армованого пароніту зі сталевим окантуванням.

Ущільнювач має форму прямокутника. Вартість представленої деталі порівняно доступна, проте заміна цього елемента обходиться дорожче, адже при заміні прокладки доведеться встановити й нові болти.

Важливо коректно затягнути гвинти під час монтажу прокладки, адже порушення цього процесу неминуче призведе до прогорання.

Наслідки пробою прокладки ГБЦ

Наслідки пробою ущільнювача набагато серйозніші, ніж можна подумати. Якщо прокладка вже не в змозі забезпечити герметичність, гази з камери згоряння потрапляють на контур, що охолоджує, антифриз починає омивати циліндри, змиваючи з них мастило, що веде до перегріву мотора.

Все це веде до підвищених витрат мастила і заклинювання поршнів. Це найсерйозніший наслідок серед усіх. У такому разі мова вже йтиме про ремонт двигуна. Тому, щоб не доводити до таких неприємностей, кожен автомобіліст має знати ознаки прогорілої прокладки ГБЦ. Розпізнавши їх, можна вчасно звернутися по допомогу до фахівців.

Симптоми ущільнювача, що прогорів.

Якщо герметичність постраждала та ущільнювач більше не виконує своєї функції, визначити це можна за деякими ознаками. Якщо антифриз починає потрапляти в циліндри та змішуватися там із паливною сумішшю, із вихлопної труби виходить густий дим синього або чорного кольору.

Серед інших симптомів пробитої прокладки ГБЦ такі:

  • маслянисті патьоки у місці, де головка контактує з блоком;
  • вирування антифризу в баку при включеному двигуні;
  • силовий агрегат сильно троїть на холостому ході, мотор погано запускається;
  • постійне перегрівання двигуна;
  • на щупі, при вимірі рівня оливи, відкладається характерна емульсія;
  • на горловині та самому радіаторі можна помітити сліди мастила.

Якщо ви помітили хоч одну з перелічених вище неполадок, варто негайно відвідати СТО, оскільки, наприклад, попадання охолоджувальної рідини в силовий агрегат загрожує гідроударом.

Чому прогорає прокладка

Не всі знають, але такі прокладки мають досить високі вимоги. Враховуючи, що ремонтні роботи із заміни таких ущільнювачів коштують досить дорого, краще користуватися фірмовими комплектами. Однак це не є гарантією, що вони не втратять свою герметичність.

Розгляньмо основні причини пробитої прокладки ГБЦ:

  1. Оскільки головка блоку випускається з алюмінію, то при постійному впливі високих температур, згодом, сам цей елемент і ущільнювач можуть деформуватися, герметичність при цьому порушується.
  2. Якщо монтаж прокладки здійснював не професіонал, могла бути порушена схема установки болтів. Також дуже важливо дотримуватися моменту затягування.
  3. Якщо спалах палива відбувається несвоєчасно, в результаті підіймаються тиск і температура в системі, що також може спровокувати прогоряння прокладки.
  4. Ще однією причиною, чому пробиває прокладку ГБЦ, є частий, повторюваний перегрів двигуна.
  5. Також проблеми може спровокувати неякісний ущільнювач або наявність дефектів. Це ще одна причина використовувати лише оригінальні деталі.

Головка блоку циліндра працює в досить складних умовах, постійно піддаючись перегріву та охолодженню. Після циклів, що повторюються, в процесі експлуатації автомобіля, ущільнювач не в змозі забезпечити достатній рівень герметичності, що в результаті призводить до прогоряння.

Як зробити, якщо сталося прогоряння ущільнювача?

Ущільнювач ГБЦ прогоряє по-різному та в різних місцях. Навіть серйозна несправність, коли гази починають надходити в підкапотний простір, не завжди проявляється відразу, але призводить до заклинювання поршнів.

Як зрозуміти, що прогоріла прокладка ГБЦ? Діагностувати наявність проблеми можна за незвичним запуском двигуна, якщо стала знижуватися компресія або чути тертя на низьких обертах.

Також свідчити про проблеми може нехарактерний густий білий вихлопний дим. Він повідомляє про те, що згоряння сталося між циліндром і контуром, що охолоджує. У будь-якому випадку, потрібно відразу їхати до майстра, щоб уникнути плачевних наслідків:

  • охолоджувальна рідина змиває мастильний матеріал з циліндрів, що призводить до їхнього швидкого зносу;
  • водяна пара, що накопичується в камері згоряння, що може привести до розриву циліндра;
  • вихлопний газ, що потрапляє в систему охолодження, знижує ефективність її роботи.

Краще не затягувати з виявленими проблемами, щоб потім не довелося звертатися по капітальний ремонт двигуна, що обійдеться набагато дорожче. Єдиним правильним виходом у цій ситуації буде якнайшвидше звернутися на СТО та провести грамотну заміну ущільнювача.

Ознаки пробитої прокладки ГБЦ

Чи можна їздити на авто, якщо пробито прокладку?

Питання, чи можна їздити з пробитою прокладкою ГБЦ хвилює багатьох автомобілістів. Що із цього приводу говорять фахівці? Якщо відбувається лише витік вихлопів під капот, то їздити такою машиною ще деякий час можливо.

У випадку, коли через пробій прокладки в камеру згоряння починає потрапляти антифриз, необхідно якнайшвидше провести її заміну. Симптоми такого прогорання можна помітити по нетиповій поведінці радіатора, що охолоджує, або картера мотора.

Якщо не звертати увагу і продовжувати експлуатувати транспортний засіб, то двигун може просто зупинитися одного разу. Відновлення такого двигуна потім займе не тільки багато часу, а й обійдеться у величезну грошову суму.

Як відбувається заміна прокладки ГБЦ?

Ми вже розповіли вам, як перевірити, чи пробито прокладку ГБЦ. Саме час розглянути, як проводиться заміна представленого елемента. Багатьом автомобілістам здається, що це зовсім не складно, але насправді це не так.

Для початку варто зняти головку блоку. Це не завжди просто, тому що на сучасних машинах для цього потрібно злити всі рідини, відключити датчики та електроланцюги. Крім того, перш ніж проводити заміну, важливо точно встановити, що спричинило пробій, щоб уникнути таких проблем у майбутньому.

Якщо раптом антифриз вже потрапив у мотор, а олива у вихлопний газ, то потрібно буде зробити грамотне промивання двигуна. Саме тому варто звертатися на професійні станції техобслуговування, де заміну прокладки проведуть згідно з усіма правилами та вимогами.

Основні етапи проведення робіт:

  • злив антифриза;
  • демонтаж всього обладнання та кабелів, підключених до головки блоку циліндра;
  • зняття кришки всіх клапанів та газорозподільного пристрою;
  • демонтаж самої головки.

Далі майстер проведе уважний візуальний огляд усіх ущільнень та нижньої частини головки. Дуже важливо переконатися, що на ній немає тріщин чи будь-яких деформацій.

Після цього поверхню добре чистять і обробляють знежирювальними складами, щоб прокладка якомога щільніше до неї прилягала. При цьому обов'язково потрібно провести шліфування та вирівнювання площини ГБЦ, якщо були виявлені деформації. Якщо цього не зробити, новий ущільнювач незабаром знову вийде з ладу.

Наприкінці проводиться складання двигуна, при цьому, особливу увагу важливо приділити схемі установки болтів кріплення та їх правильній затяжці. Від цього залежить термін служби прокладки та самого двигуна. Далі перевіряють систему на наявність витікання і, якщо все гаразд, віддають автомобіль власнику.

Якщо у вас виникли проблеми з ГБЦ або ущільнювачем і ви шукаєте хорошого майстра, вам варто заглянути в автосервіс «Тайр Ленд». Тут працюють досвідчені професіонали, які оперативно виконують навіть найскладнішу роботу із гарантією.

Центр пропонує широкий спектр послуг, прийнятні ціни, індивідуальний підхід до кожного клієнта та багато інших переваг. Отже, якщо помітили проблему, не затягуйте та звертайтеся до фахівців одразу. Це не тільки дозволяє уникнути тривалого ремонту, а й заощадить ваш бюджет.

авто
Запишіться на СТО зараз
Дзвоніть: (096) 941-53-96






Адреса:

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А

Телефони:

(096) 941-53-96; (095) 776-71-73;
(093) 776-71-73; (044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;

Email: [email protected]

Working time:

Пн - Пт: 9.00 - 19.00

Сб: 9.00 - 15.00