Розвал-сходження: навіщо він потрібен і як часто його потрібно робити
Ціна на розвал-сходження періодично цікавить кожного автолюбителя. Цей процес підвищує стійкість машини на дорозі, покращує керованість, знижує зношування шин і виключає заноси.
Записатися на розвал-сходження зручно онлайн на сайті СТО «Тайр Ленд». У нас працюють майстри з великим досвідом проведення цієї процедури, ми маємо всі необхідні інструменти та обладнання.
Що являє собою розвал-сходження
Так називається процедура регулювання кутів нахилу коліс автомобіля. У процесі їзди підвіска іноді займає неправильне положення. Коли вона відхиляється від потрібного кута, транспортний засіб відводить убік. Особливо це відчувається на мокрій дорозі або під час поворотів.
Така ситуація небезпечна, тож ігнорувати її не можна. Вартість розвалу-сходження за фактом включає відразу дві процедури – розвал та сходження. Це параметри геометрії коліс, які дозволяють побачити, під яким кутом вони встановлені по відношенню один до одного і площини дорожнього полотна.
Розвал і сходження – це два параметри налаштування підвіски, обидва вони однаково мають значення і впливають на безпеку під час керування автомобілем. Їх потрібно обов'язково перевіряти, якщо ваша машина потрапила в аварію, і ви відновлюєте її. Помічаєте проблеми з маневровістю – необхідно якнайшвидше звернутися на СТО.
Розвал та його регулювання
Цей параметр означає кут нахилу коліс відносно дорожнього полотна. Він буває позитивним, негативним чи нульовим, залежно від налаштувань виробника. У першому випадку верх колеса трохи нахилений назовні щодо колісної арки. Більшість машин випускається саме з таким розвалом.
При негативному показнику верх колеса трохи завалюється всередину, це помітно візуально. З таким розвалом частіше випускають авто люксового сегмента, спортивні та перегонові боліди. У цих машин ширший контакт між шиною та полотном, але міняти покришки для них доводиться частіше.
При правильній установці розвалу:
- колеса краще зчіплюються з дорогою;
- пляма контакту між покришкою та шосе стає більшою;
- протектор шини стирається повільніше.
Після регулювання проблеми з маневровістю зникають, автомобіль легко входить у повороти без заносів.
Сходження та його налаштування
Цей параметр можна визначити за допомогою візуального огляду. Сходження є кутом, відрегульованим між площиною обертання колеса і поздовжньою віссю автомобіля. Якщо ви подивитеся на машину спереду, побачите, що покришки розташовуються трохи під кутом відносно одна до одної.
Сходження буває позитивним, негативним та нульовим. У першому випадку шини спрямовані всередину одна до іншої, у другому — в різні боки від осі, при нульовому показнику шини розташовані паралельно. Сходження вважається найбільш критичним кутом установки коліс. Якщо воно надто позитивне або негативне, гума стирається швидше.
Регулювання сходження дозволить:
- продовжити термін експлуатації покришок;
- забезпечити високу густину зчеплення шини з дорогою;
- підвищити зручність та ефективність управління;
- простіше маневрувати та входити в повороти.
У машин преміумкатегорії регулюється сходження задніх коліс. Кожна модель має свої характеристики, рекомендовані виробником.
При встановленні коліс також звертають увагу на кастор або кут нахилу осі повороту. Найчастіше він присутній в автомобілях з переднім приводом. Побачити цей параметр просто – зніміть колесо, і ви помітите, що амортизатор стоїть не прямо, а трохи нахилений.
Від кастора залежить ефективність управління, він також буває позитивним, негативним та нульовим. Встановлений кут впливає на регулювання коліс, коли автомобіль повертає. Якщо кут занадто великий, шина швидше реагуватиме на сигнал водія, але останньому доведеться докласти зусилля.
Коли необхідний розвал-сходження
Ця процедура може проводитись планово чи позапланово. Ціна розвал-сходження в автосервісі має цікавити водіїв приблизно 1 раз на пів року або через кожні 15-20 тис. км пробігу. Перевірка може знадобитися позапланово, наприклад, коли ви змінюєте зимову гуму на літню і навпаки.
Провести діагностику кутів необхідно і після поїздки поганими дорогами, коли підвіска витримувала значні навантаження. При цьому не завадить додатково замовити діагностику всієї ходової.
Зробити розвал-сходження на СТО позапланово необхідно у таких випадках:
- ви змінювали якісь деталі підвіски, наприклад, амортизатори або рульову тягу;
- ви відзначаєте, що шини стираються нерівномірно, тобто зношування більше тільки з одного боку;
- ви потрапили в аварію, влетіли до ями, врізалися в бордюр;
- ви часто їздите поганими дорогами;
- кермо крутиться туго, авто йде убік навіть під час їзди прямо.
Якщо ви чуєте, що колеса «пищать» на поворотах навіть на невеликій швидкості, вам також необхідний розвал-сходження. Такий звук з'являється тоді, коли зчеплення протектора з дорогою недостатньо.
Що роблять під час проведення процедури
Перший етап – перевірка кутів, її проводять на спеціальному стенді. Потім водієві надають готові виміряні параметри й порівнюють їх з рекомендованими виробником.
Ціна на розвал-сходження автомобіля завжди актуальна, адже ця процедура дозволяє покращити керованість та усунути небезпечні заноси. Процес також включає діагностику ходової частини з усуненням проблем, які можуть впливати на якість та безпеку їзди.
Невідрегульована геометрія коліс може спричинити аварію, тому не варто нехтувати плановою або позаплановою перевіркою кутів. Записатися для виконання такої процедури ви можете прямо зараз на сайті СТО у Києві «Тайр Ленд».

м. Київ, ВУЛ. СВЯТОСЛАВА ХОРОБРОГО, 26А
(096) 941-53-96;
(095) 776-71-73;
(093) 776-71-73;
(044) 249-02-21;
(068) 223-08-72 відділ запчастин;
Email: info@tireland.com.ua
Пн - Пт: 9.00 - 19.00
Сб: 9.00 - 15.00